Glukosbelastning

Hade satt klockan på väckning 6.30, men naturligtvis vaknade jag en timme tidigare. Blev nämligen fart på magen! Och det var ingen att lägga sig igen utan jag satte mig och läste tidningen. Såg ut att bli soligt. Datorn en stund. När klockan var 7.20 gjorde jag mig iordning och borstade tänderna. Ingen frukost som sagt. Iväg till Vårdcentralen ca 7.45. Tog lite tid vid anmälan pga. att jag var tvungen att få ett nytt kort (det där gula). Kom in på labbet ca 8.15. Blodprov i fingret och därefter fick jag dricka ca ½ liter sockerlösning. Blä så sött det var! Ut i väntrummet. Hade tagit med mig en bok, vilket jag var bra. En bra pocketbok dessutom. Så tiden gick fort. 

Förresten så ringde Maria när jag var på väg till bilen. Tove hade feber! De har studiedag idag och meningen var att båda barnen skulle med Fia till Simhallen. Fia kom in till mig på Vårdcentralen och hämtade pengar. Jag skulle ju lämnat det hemma, men glömde det.

Nästa stick i fingret blev ca 10.15. Jag fick inget veta om svaret. Läkaren ringer mig kanske imorgon. Hon får jätte ringa imorgon om allt var bra, men har jag diabetes, så kan hon vänta till måndag.

Fy sjutton vad det blåste kallt och ingen sol heller. Den lurades lite imorse.

In till pappa och allt var bra. Distriktssköterskan hade varit och kollat hans blodtryck. Jag träffade  ju henne i väntrummet och frågade om hon kunde ta ett sådant vid tillfälle! Och så gjorde hon det idag!! Det var bra i alla fall.

In och käkade frukost. Oh, vad gott det smakade. Därefter åkte Inge och jag till 3-affären och snackade upp uppdatering av mobilerna. Sedan till Maxi och handlade.

Hem och jag plockade in varorna. Därefter till pappa med hans varor. Pratade en stund med honom.

Satte igång med att koppla ihop mobilen med datorn. Gick bra en bit. Men så kom det att man skulle säkerhetskopiera innehållet på sin mobil. Dock inte kontaktboken, för det behöves inte dubletter. Samtidigt körde igång samma procedur på sin dator. Min blev uppgraderad, men alla mina kontakter försvann!!!! Och Inges dator hängde sig. Så den stängde vi ner.

Fia kom hem en stund. Hade varit bra i simhallen. Inge och jag åt middag. Sedan diskade jag och därefter åkte Inge och jag ner till 3-butiken i stan. Inge fick hjälp med uppgraderingen. På min telefon bytte han simkortet, men kontakterna är borta. Jag får lägga in dem manuellt! Fy sjutton vilket hästjobb! Gör det inte ikväll.

Jo, jag tog alltså flex efter vårdcentralen! Men imorgon blir det  jobb igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0