Aprilväder

Jisses alltså, men inatt har Inge sett till att jag inte fått sova ordentligt. Han har varit uppe och travat flera gånger. Och jag vaknar givetvis när  han går upp. GRRRRRRRRRR... behöver ju så väl få sova. När klockan ringde sov jag gott! Ironiskt eller hur!
Ute var det -2,4, men inte halt. Full fart på jobbet! Först adressändringar och nya prenumeranter. Sedan gick jag igenom högen med tidningar i retur. Därefter började jag redigera en ny rapport.
Ringde pappa och allt var bra med honom. Har även pratat med alla i familjen.
Tog bara 20 minuters lunch idag och jag gör detsamma imorgon. Ska gå 15 minuter tidigare imorgon. Och jag vill ha rent mjöl i påsen. Chefen har pratat med mig om semester. Inte när jag ska ha, utan att jag måste ta ut årets semester för att få ha kvar de sparade dagarna som jag  har. Jisses alltså, jag hade ju tänkt att ha lite extra dagar det året jag går i pension, men det sprack som en ballong. Ja, ja varför bekymra sig. Huvudsaken är att man får vara frisk!!
Snöade på förmiddagen och när vi åkte hem kl. 14 ösregnade det! Snacka om väderväxlingar. Aprilaväder som de säger. Nu skiner solen.
Fia och jag åkte till Arbetsförmedlingen med ett papper. Jag skickade in ett sådant papper för 2 veckor sedan, men de hade tydligen inte fått det. Förstår inte varför. Men nu fick de det en gång till. Sedan var vi och köpte ett lysrör till belysningen över diskbänken. Det kostade 60:-
Hem och jag försökte genast att sätta dit lysröret, men det gick inte. Inge kom och vi trälade som sjutton! Till slut så fick vi fast det!
Gick in till pappa och pratade en stund. Sedan, när jag kom in, duschade jag. Därefter åt jag lite mat och gjorde iordning matlådan + mackorna.
Har nyss varit in till pappa och satt in TV4 åt honom. Det är fotboll!
Och nu flyger de som sjutton igen. Det gör de alltid på tisdagarna. Vi är ju flygstaden!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0