Nu är semestern nära

Lika skönt imorse när vi cyklade iväg till våra arbeten. Har himla ont i vänster knä, men cyklingen går bra. Det är när jag går, som jag känner av det.

Det gick inte  att komma åt mejlen, vilket var frustrerande då jag visste att ett jobb kommit. Men jag hade annat att göra så inte för den saken. Dock är det skönt att få så mycket som möjligt klart.

Gjorde iordning alla rapporter som skulle skickas (s.k. pliktexemplar). Nio högar blir det och jag lastade dem på en vagn. Fick sedan hjälp med att skicka dessa.

Mejlen gick igång och jag fick rapporten, som strulade igår. Gjorde en ny pdf-fil och denna gången tog jag standard på kvalitet och inte tryckkvalitet. Bad om ett provexemplar och det blev helt okej.

Ringde pappa och allt var bra. Inge har ringt. Han skulle klippa gräset. Hade förmiddagsradion på och de Nisse Boström + Titti Elm var på Sports Camp. Men så försvann det och blev tyst. Efter många om och men kom en annan station in. Så himla typiskt. Inte för att jag tror att Fia var i närheten av dem, men....

Mellan allt så har jag fixat med konferenserna och tagit emot abstract och annat. Nog finns det att göra och kul är det.

Rapporten blev klar + även en annan som jag skickade ner imorse. Så imorgonbitti ska jag förbereda dem för webben.

Cyklade hem strax efter kl. 14. Blåste lite, lite. In till oss. Som sagt; gräset nyklippt och det var så fin. Även gräset utanför hade blivit klippt idag.

Sedan in till pappa, som var beredd på att åka till frisören. Han skulle vara där 15.15, men fick sätta sig i stolen tidigare. Vi var vid Åbylund idag eftersom det är lättare att ta sig dit. Pappa blev verkligen sommarklippt och var så nöjd. Kostade 150:- Vi var ute därifrån 15.18 så det gick snabbt. Körde en sväng med pappa och han hängde med. Kände igen sig på Kaserngatan, vilket jag tyckte var kul.

Jag beställde förresten tid för klippning åt Inge till imorgon. Hoppas att han också blir nöjd.

Suttit ute på baksidan och läst + fikat. Nu ska jag kolla runt lite på datorn innan det är dags för mina TV-program.

Fia ringde förut, men skulle återkomma till mig lite senare. Maria är barnfri så hon är nog hos Lasse :)

Och nu är det bara två dagar kvar att arbeta! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0