Midsommarafton igår :)

Tack goa Sickan för din förklaring på pappas yrsel. Nu vet jag varför han var yr. Han hade inte ätit och druckit tillräckligt. Delade på den redda grönsakssoppan. Så får han inte göra, men gör det ändå. Igår fick han mat av mig, så han blev proppmätt. Attans alltså! Pappa har, när han var helt frisk, varit mycket noga med maten. Smal har han alltid varit, men nu är han supersmal. Nästan som jag och brorsan säger: Aneroxivarning!!!!!

Igår i alla fall, hade vi en mycket trevlig dag. Vi åt först sill och färskpotatis. Fia åt skinka och färskpotatis + sin skarpsås. Pappa fick av det också + sill (tre olika sorter).

Efter maten, åkte Fia ut till Maria och Lasse för att hämta bord och stolar som vi fick överta från Maria. Hon har inte plats. När Fia kom hem, fixade vi kaffe och så fram med jordgubbstårtan. Stefan och Marita kom över till oss och vi hade en trevlig samvaro. Jag gick in till pappa med en tårtbit.

Senare så grillade Inge och jag fixade hasselbackpotatis. Stefan grillade hos dem, men vi åt gemensamt på deras altan.

Blev lite kyligt, så vi drog oss in tilll Stefan och Marita. Det skulle vi inte gjort! För när jag kom in i värmen, blev jag super-duper-trött och nickade till vid bordet. Skäms :)) Jaa det gör jag. Gick in till oss ca 21.30 för jag insåg att det var lönlöst att vara vaken. Precis när jag kom in, så ringde brorsan. Han och Kristina var i Tiveden. Regnade där också. Lade mig och somnade på direkten. Men, som vanligt så vaknade jag ca 3.15. Vände och vred på mig och lyckades väl slumra till. Gick upp ca 7.30. Satte mig vid datorn och lyssnade på "Ring så spelar vi". Regnat ute!!!

Jag ringde pappa, men fick inget svar. Förstod att han var på toan, så jag lugnade mig. Fia kom upp. Ringde pappa senare och då svarade han. Väckte Inge ca 10.20 för då var det frukost.

Fram på dagen åkte vi till Mobilia och inhandlade dagens mat. Färskpotatis och lövbiff. Det hade nämligen hänt igen. Den maten vi skulle haft idag, hade bäst-före-datum gått ut. Och då äter vi inte!!!! Inge måste skärpa till sig och ta med glasögonen när vi handlar!!!!

När jag så hade satt på potatisen, så gick strömmen. Andra gången på några dagar. Gick in tlll pappa och var kvar där till dess strömmen återkom.

Vi åt sedan lövbiff, vitlökspotatatis + "vanlig" färskpotatis (Inge). Wow så gott det blev.

Var in till pappa med en vitlökspotatis. 

Fia står nu i begrepp att åka till Norrköping. Hon ska jobba som ledare för tjejfotbollen på Sports Camp i en vecka! Ja, jag kommer att sakna henne, men samtidigt är det skönt att få lite avstånd.

Jag avslutar dagens blogg med att tacka våra goa grannar, Stefan och Marita för en trevlig eftermiddag/kväll igår. Hoppas att ni förlåter mig för min trötthet. Den berodde nog på att jag kopplade av när pappa mådde bra. Stressar upp mig så lätt.

Kommentarer
Postat av: Sickan

Kan säga dig att min moster delar också

på maten som hon får av hemtjänsten.

Hon äter som en höna :))

När vi är hos morsan så bruka vi säga till moster

att hon ska äta lite mera än vad hon gör.



Jag skulle tro att hon inte trivs med livet,

hon har varit änka i 30 år till hösten.



Kraaam

2011-06-25 @ 18:26:20
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Marita

Ja vi förlåter naturligtvis vi hade ju en trevlig

midsommar Kram Marita

2011-06-25 @ 18:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0