Hunnit med mycket idag

Vaknade omkring 5.10, men tvingade mig att slumra en stund till. Och jag lyckades!!! Gick upp ca 6.25 och gjorde mig iordning. Skrev i min fysiska dagbok om gårdagen. Tänk, men förr skrev jag alltid på kvällen innan jag lade mig. Numera skriver jag på morgonen. Kommer nog inte ihåg allt, men jag skriver ju här så.....

Ut till tvättstugan klockan 7. Hade bokat både "Ettan" ocfh "Trean". I "Ettan" var fortfarande en maskin trasig. Stod att de väntar på delar. Så jag körde igång 3 maskiner och gick in. Fia kom upp och ville ha hjälp med att smörja ryggen. Hon hade solat lite för hårt igår! Visst hjälpte jag  henne med det. För ingen av oss är ju akrobater :))

Ut igen strax efter 8. Flyttade över i tumlarna. In till pappa, som var uppe. Fyllde på hans medicin och pratade en stund med honom. In till oss sedan. Satte då igång att koka dillkött och så skalade jag potatis och morötter.

Ut igen till tvättstugan. Tyckte det var konstigt att inte tumlaren i "Ettan" hade stannat, men tänkte att det har den nog gjort när jag kommer ut nästa gång. Men det hade den inte! Då hade den varit igång i nästan två timmar, så tvätten var mer än torr.

Klar med all tvätt ca kl. 11. In till pappa med  hans tvätt och plockade in. Sedan in till oss. Fia och Tove hade åkt till fotbollssamlingen.

Inge och jag åkte till Tallboda och till Tallbovallen. Inte en kotte där!! Så jag ringde Fia och frågade var de var. De var på Lecavallen. Den platsen ligger precis intill där Karin och Peters son och sonhustru + barnbarn bor (Jan och Ira). Undrade just om Karin var där, så jag ringde henne. Men de var hemma för Karin hade åkt på en dunderförkylning!! Karin! Jag mejlar dig receptet!! Kul att läsa att du kollar här :)

Vi såg att det rök från ett ställe och trodde att någon tänt grillen! Men så var det inte!! Det var ett fristående garage som det rök ifrån. Husägaren stängde dörren och fönstret och så tog han slangen och sprutade vatten. En pappa från Toves lag sprang över och tog hand om barnen. Det rök rejält. Efter en stund kom brandkåren. Det var tydligen en bil som börjat brinna. Kunde gått riktigt illa. Jag tog en bild med mobilen:



Hur matchen gick? Toves lag förlorade. De hade ju knappt någon avbytare, så Casper fick hoppa in. Gissa om han var lycklig!!!
Det var himla kallt när vi stod för blåsten var kall. Blev det vindstilla ett par sekunder, så blev det varmt.

Hem och satte på potatisen. Maria och barnen kom ca 14.15 och vi åt strax efter. Dillkött alltså! Och det smakade såg jag. Ja, jag hörde också.

Ungarna spelade sedan kubb och efter det åt vi glass i strut.

Omkring kl. 16 skulle jag ut och sätta mig för att läsa klart boken. Då säger Fia: Pappa tänkte ta med oss på en tur i bilen. Så då vattnade jag krukväxterna istället.

Vi åkte och jag trodde att jag visste vart vi skulle, men så var det inte. Jag trodde på Roxen runt. Men det blev till Söderköping och därifrån till Östra Husby. Sedan till Skenäs där vi tog bilfärjan över till Kvarsebo. Så förbi Kolmården och där var allt en del bilar på parkeringen. Utmed Bråviken och så hem. En helt fantastisk tur. Tänk vad man hinner mycket.

In till pappa när vi kom hem. Han hade ändrat kanal själv! Ibland kan han minsann göra det!

Nu ska jag in på Facebook en stund. Ska sedan se på finalen av Big Brother. Serien som jag började se förra söndagen, spelar Fia in åt mig.
Så skönt att det är röd dag imorgon också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0