Behövde inte ha dåligt samvete

Vem vaknade 4.15 imorse då??? Ja, det behövs ju inte många gissningar! Jag var klarvaken! Men jag tvingade mig kvar i sängen och gjorde allt för att somna om. Det gick inte, så efter en timme gick jag upp och läste tidningen. Lade mig igen, men det var bara att inse att jag behövde inte mer sömn.

Satte mig vid datorn och tog bort internet explorer och så installerade jag det igen. Men, näe det fungerar inte!!!! Nu har jag Google Chrome och det fungerar. Dock är det så att många saker som skickas med länkar till mig, fungerar ju inte. Jo, jag vet, jag kan ju kopiera länken och det är något som jag måste komma ihåg.

Lyssnade på Ring så spelar vi. Fia kom upp ca 7.50. Hon åt frukost och läste tidningen. Klockan 8.30 åkte hon till Maria. Casper hade fotbollscup i Norrköping idag och de åkte allihop i Marias bil. Inge kom upp strax efter att Fia hade åkt!!!! Ja, det går nog åt en himla massa utropstecken hahahahahaha... Jag ringde pappa och när jag frågade honom om gårdagen så hade han fått hjälpt snabbt. Jag berättade att jag fick dåligt samvete för att jag inte sade att jag kunde hjälpa honom. Men då sade pappa att det skulle jag inte alls ha!!! Han blir så villrådig och vet inte vart han ska vända sig. Enklast är då att ringa mig. Han uppskattar verkligen allt det som jag gör för honom. Pust, så skönt.

Frukost, bäddat och diskat. Duschade sedan och gjorde mig iordning. Gick till pappa med tidningen. Därefter åkte Inge och jag med travet. Vi passade även på att gå till apoteket. Det "snabbaste" apoteket i stan som jag säger om vårt apotek. Det är skandal så söliga de är! Ja, inte alla, men 75 % av de anställda.

Sedan åkte vi till Systemet och handlade till Maria. Hon ringde nämligen och bad mig för hon skulle inte hinna. Köp 6 Hof säger hon. Wow säger jag. Som jag letade efter "HOF" på alla etiketter. Gick runt som en tok inne på Systemet utan resultat. Till slut frågade jag en anställd. Det visade sig att jag stod nästan bredvid. Det var Carlsbergs Hof. Ja, det är inte lätt, när man inte känner till ölsorterna :))

Så åkte vi till Coop Extra för vi skulle köpa svarta vinbärsgelé till maten. När vi kom hem, gick jag först in till pappa och sedan in. Plockade in det vi handlat och konstaterade: Vi hade inte köpt gelé!!!!!! Allt annat kom vi hem med, men inte det vi verkligen skulle ha.
I vilket fall som  helst så tog vi en fika och så åkte vi iväg igen klockan 13.45. Var in på en Konsumbutik och köpte "världens dyraste" gelé. Helt sanslöst; Coop svartavinbärsgelé i liten burk kostade 17.95!!!!
Efter det inköpet åkte vi till stan. Jag gick till Filmstaden och hämtade ut biobiljetter till Fia och barnbarnen.

När vi kom hem fixade jag potatisen och så skalade jag morötter. Kokade morötterna separat.

Fia och barnen kom ca 15.50. Jag var ut och gav Maria hennes öl.

Vi åt sedan stek, sås och potatis + morötter och sallad. Underbart gott!

Klockan 17.25 gick Fia och barnen till bussen. Det var en bra lösning att åka bussen.

Jag diskade och gick sedan till pappa för att fixa TV:n.

Nu säger jag:


Kommentarer
Postat av: Sickan

Men Nilla..att du inte gör en återställning på datorn från den tiden den fungerade..eller omformatera datorn.



Min explorer fungera hur bra som helst :)



Kraaam

2011-06-19 @ 10:56:16
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0