Söndag

Tja, det har väl inte hänt så himla mycket idag. Jag gick upp ca 6.30 och gjorde mig iordning. Var i tvättstugan kl. 7 och körde igång 4 maskiner (tvättstuga 1 åt pappa och tvättstuga 3 åt oss). In emellan och kollade datorn. Ut igen strax efter kl. 8. Flyttade över till tumlaren och hängde lite i torkrummet. In till pappa, som var uppe och fyllde på hans medicin.

In till oss igen. Casper och Fia kom upp. Nästa tur till tvättstugan blev omkring 9.15. Då var pappas tvätt torr och jag gick in med den.

Frukost blev det sedan och så disk. Nästa tur till tvättstugan blev omkring kl. 11. Då för att hämta det sista i tumlaren, städa tvättstugan och så tömma torkrummet. Avslutade med att städa även där.

Vi tog sedan med Casper på en tur ut på landet. Det gillade han. Vi var även och kollade på vägbygget vid SAAB. Han tyckte det var häftigt med berget som hade sprängts.

Så skjutsade vi hem Casper. Jag var in till pappa när vi kom hem. Fixade sedan potatisen.

Lite senare tog  Fia och jag cyklarna till motionscentrat. Dit kom Maria och barnen. De skulle springa spåret och Fia och jag gå. Efter ca 500 stod Tove och väntade på oss, precis som Fia trodde. Hon gick med oss, men det tog tid. Hon hittade nämligen blåbär, smultron och hallen utefter spåret. Ett tag hade hon båda händerna kupade och det var fullt med bär.

Maria och Casper satt och väntade på oss. Det förstod jag ju för de sprang rätt så fort. Vi skildes åt och när vi kom hem, fixade Fia skarpsåsen och jag skar upp skinkan. Inge hade satt på potatisen. Men han ville ha gårdagens mat och det fick han.

Fikade förut och åt av Marias nybakade bullar. Mums så goda de var!!! Tackar, tackar :))

Inge gick faktiskt in i Fias rum och kollade på fotboll ikväll. Fia och såg en bra film; Valentines day med bland annat Julia Roberts och en himla massa bra skådisar.

Känns märkligt att jag inte måste gå och lägga mig nu, men trött är jag ändå hahahahahaha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0