Sol och regn

Sov till ca 6.40. Gick upp och läste tidningen och så blev det datorn. Fia kom upp ca 7.10 och även Tove. Ja, Tove kom hit på cykeln igårkväll och sov över här. Fia mötte henne halvvägs.

Förresten så var vi över till Stefan och Marita igårkväll. Pratade om deras resa till Grekland. Inge och jag fick varsin liten flaska Ouzo och Fia fick två stycken armband. Så gulliga de är!

Fia och Tove åt frukost och gjorde sig iordning. De åkte till Maria ca kl. 7.40. Sedan åkte döttrarna och barnbarn vidare till Västervik för att tälta en natt.

Jag ringt pappa och allt var bra. Inge kom upp och vi åt frukost. Diskat och bäddat. När vi var klara, tog vi med oss pappa på en biltur. Visade honom vägbygget vid SAAB. Sedan åkte vi mot Sturefors så han fick se den nya vägen. Men det går ju liksom lite fort när man färdas i bil, så jag tror inte att  han hann med. Vi körde till Sturefors slott och vände där. Följde pappa in och tog hand om hans mat, som hemtjänsten varit med. Vilken tur att vi hann in, för sedan kom det en skur. Men det gick över fort. Inge och jag tog en fika. Åkte sedan och tankade bilen. Bestämde oss för att åka till Berg. Åkte vi Malmslätt och Kärna och så kom vi förbi hos Kicki. Stannade till och hojtade. Sören tyckte vi skulle köra in och kolla på bygget av poolen. Jisses så duktig han är alltså. Kicki visade mig runt och de har det jätte mysigt!!!! Satt ute en stund och pratade. Mörka moln tornade upp sig. Inge och jag åkte till Berg, men vände bara och åkte hem. Jag gick in till pappa och kollade läget. Så blev det lite fika igen. Jisses vilken kaffemoster Inge är :)))

Har pratat med Fia ett par gånger och även där har det regnat. Men de har hunnit med att bada poolbad i Lysingsbadet. Får se om de badar i havet imorgon.

Här kom det en skur som inte var dålig och den innehöll även hagel och lite åska. På kort tid fick vi 10 mm.

Vi har ätit rester idag. Måste ju göra det också :)

Stefan lånade nyss häcksaxen och klippte deras spireahäck.

Nu ska jag surfa runt lite innan det är dags att se på "Allsång på Skansen" som jag nog får se själv ikväll. Inge har speedway.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0