Regn, mulet, sol och så regn igen

Gick upp strax efter klockan 7. Är väl i och för sig bra för när jag arbetar går jag upp ca 3.45. Det måste jag ändra på efter semestern. Får ge tusan i att gå in på datorn innan arbetet. Bättre att sova en halvtimma längre. Regnade när jag kom upp. Bra morgontemperatur var det i alla fall ute: +14,5 grader!

Läste tidningen och sedan blev det datorn. Fia kom upp omkring 8.45. Jag ringde pappa och allt var bra. Väckte Inge strax efter 9.30. Frukosten var då framdukad. Inge bäddade idag!!! Jag diskat och därefter vidtog våttorkning av vissa delar i köket och så dammade jag där så behövdes. Inge dammsög. Då gcik jag in till pappa med tidningen. Han hade fikat och grejat. Så himla skönt alltså.

Vi bestämde att jag skulle torka köks-, hall- och badrumsgolven när vi kommit hem. Fia skulle nämligen lämna i sin tidrapport på Arbetsförmedlingen innan klockan 12. Sedan tog vi ett varv som slutade i Norrköping. Vi åkte till Pampushamnen, men såg nog inte riktigt allt. Uppehållsväder var det och det var skönt.

När vi kom till vårt bostadsområde, körde vi in på Hemköp och handlade lite. Sedan in till pappa. Han var så nöjd så och det känns bra. 

Vi åt lite när jag kom hem. Sedan torkade jag golven. Lite skitiga var de allt. Fia fick sedan sitta vid min dator, för hon såg på något program. Jag fick sitta med hennes och det var inte superroligt. Ett elände att komma in på internet. Men till slut fungerade det och jag har spelat på facebook. Ute blev det svart och så kom regnet. Tur att jag hann in till pappa innan.

Vi har nu ätit revbensspjäll och potatissallad. Alltså jag älskar verkligen den med dill. Så himla fräsch och den smakar sommar!

Att det regnat idag gör mig absolut ingenting. Man kan ha så mysigt. Ringde förresten till Maria nyss och de hade kommit hem från Öland. Idag bjöd Öland på soligt väder till skillnad mot igår, då regnet öste ner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0