Nervös och orolig

Sov till ca kl. 7 och gick upp 7.15. Läste tidningen och sedan blev det datorn. Fia kom upp omkring 8.10. Hon käkade frukost och åkte till träningen omkring 9.10. Jag ringt pappa. Han hade ramlat imorse och hade sådan tur att hemtjänsten kollade in när han/hon skulle åka från pappa. Upptäckte då att han låg på golvet. Han har ju ont i sitt vänsterben, men distriktssköterskan sade igår att det var inget konstigt med benet. Hur nu hon kan säga det.....

Inge kom upp  och vi åt frukost. Jordgubbar även idag. Så himla gott! Diskat och bäddat. Gick till pappa sedan. När jag var där ringde Tove. Jag kommer nu mormor!! Men var är du? Snart hos dig!! Stanna hos gammelmorfar för jag kommer dit. Jaha, jag hade ingen aning. Vi gick till oss och då ville Tove ha blåbärspaj och vaniljsås. Sade till Tove, att jag trodde hon skulle vara på Fritids idag och följa med dem till Flygvapenmuséet. Men hon ville inte följa med "småglina" dit, blev svaret. Däremot så hade hon följt Casper till Fritids. Ringde Maria och hon hade ingen aning om detta! Snacka om att klara sig själv!!!  Jag började att plocka lite svarta vinbär. Blev en liter idag. Alla är inte helt mogna, men snart så. 

Fia kom hem och då åkte vi ett varv. När vi kom hem, tog Fia och Tove Toyotan och åkte till Norrköping. Jag och Inge gick 2½ km-spåret. Varmt var det, men skönt att röra på sig.

Vi fikade sedan. Jag hade satt på SVT 1 åt pappa och när klockan var 15:10 gick jag dit för att kolla om allt var bra. När jag öppnat dörren, säger han: Bli inte rädd, men jag ligger på golvet i vardagsrumemt! NEJ!!!! Inte en gång till!!! Jag larmade direkt och efter en stund kom det två personal. Den ena skulle dra upp pappa i armarna, men då skrek jag till!! Inte drar man upp någon i armarna!! Han hade fått ont i benet igen! Hade slagit upp ett sår på armen. De hjälpte honom ut i köket och jag värmde hans mat. Bad  honom sitta kvar vid bordet så skulle jag komma och diska.

När jag kom tillbaka till mig, hade Tove cyklat hem med cykeln. Thomas skulle hämta henne tidigare än vad som sagts innan.

Kokat blomkål och Inge har stekt falukorv. Smakade jätte gott. Diskade och gick till pappa igen. Hans tallrik stod kvar på bordet, så han hade inte rest på sig och diskat den. Jag bad honom att ställa sig upp och det tog tid. 

Ja, jag erkänner att jag nu är både nervös och orolig!!! Han borde inte bo själv det är då ett som är säkert. Men få ett annat boende i ett huj, det går ju inte det heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0