Blev ingen blogg igår



Nej igår blev det ingen blogg. Umgicks med familjen genom att vi spelade kort och satt ute på baksidan. Jag bara kände att jag var tvungen att koppla av. Hade hjälpt pappa med mat och annat. Vi hade dessutom varit och handlat + ett besök på banken och försäkringskassan. Tog lång tid på båda ställena. Inge "tillhör" numera försäkringskassan och de hade ju fel kontonummer. Så hans "bidrag" for runt i cyberrymden :))) Men vi träffade en mycket trevlig kvinna, som tog emot kontonummerändring. Senare ringde hon även och beättade att hon skickat en bankgirocheck, så att vi kunde hämta ut pengarna. Snacka om service!! Så jag klagar inte på F-kassan just nu.

Fia kom ut tidigare på kvällen:


Hon hade lagt en ansiktsmask :))))


Idag då?? Jo, jag vaknade 3.45 och tänkte att inte så här dags!!! Märkte att mörkret är på väg åter och det gladde mig inte. Somnade om och sov till ca 6.30. Läste tidningen och sedan datorn. Ringde pappa strax efter kl. 9 och det var som vanligt. Lite ont i benet alltså!


Fia kom upp och hon väckte Inge så att vi fick äta frukost. Sedan säger Fia att hon vill åka till Skavsta och kolla flygplan med Tove och Casper. Nej, det ville inte Inge. Då kände jag att det kanske skulle vara kul att göra något. Gick in till pappa med tidningen och mat. Sade att jag tänkte följa med Fia och barnen ut på en utflykt (inte vart någonstans).

Frågade sedan Inge om han kunde tänka sig att gå in och värma maten till pappa vid 15-tiden. Men, vill du följa med till Nyköping??? Jaa, det vill jag. Men då följer jag också med!!! Jaha.... hoppas bara att hemtjänsten kan hjälpa mig nu då. Jag ringde och det gick inte alls. De hade inrutat med andra! Jaha, då får jag vara hemma då för pappa fixar inte att värma maten och ta den till bordet. Han är ju livrädd för att ramla igen. Och det förstår jag. Men då sade Yvonne, att hon kunde hjälpa pappa på väg till en annan vårdtagare. Dock var jag tvungen att lämna dörren olåst. Detta bar mig emot, så jag sade att jag kunde komma med en extranyckel. Vi åkte dit med den och jag tackade för den stora hjälpen.

Hämtade barnen och så åkte vi till Skavsta. Wow, vad mycket plan som landade och startade.



Visst är det häftigt!! Vi står under denna jätte!!

Sedan detta foto, med en fågel och ett flygplan. Båda kan flyga :)


Och så denna fina maskin, som är från Polen:



Vi var alla nöjda med vad vi sett. Och visst; jag sticker inte under stol med än att jag längtar efter att få flyga. Dock tillåter inte ekonomin det nu, men jag är säker på att allt löser sig till slut. Det viktigaste är att vi har varandra och att vi alla är friska. Det är en rikedom som är så stor, så stor.

Åkte hem med barnen till Maria, som började sin semester idag (2 veckor). Jag kallar inte det semester för det är inte rätt att behöva gå in och arbeta en vecka och så ha två veckor ledigt igen. Det blir ingen avkoppling...... Men så är det när man arbetar inom barnomsorg och äldreomsorg. Så lite personal som möjligt!!! Blä och fy och f-n.

Har haft ett långt samtal med Kicki ikväll!!! Sedan har jag hjälpt pappa med mat och annat. Han var så tacksam för all hjälp. 

Fia fixade kycklingfilé och de blev supergoda! Nu ikväll är hon barnvakt åt Tove och Casper för Maria och Annelie har lite fest. Härligt att dessa tjejer håller ihop sedan barndomen.

Nu har pappa ringt mig två gånger och jag undrar vad han vill. Nej, han vill inget, men han har inte telefonnumren med sig in i vardagsrummet. Så testade han om han kom ihåg mitt nummer och det gjorde. Han var så stolt. Jag sade dock till honom att om det är något ska han trycka på larmet först. För det är inte säkert att jag är hemma. Men han var bara stolt över sig själv......

Brorsan har ringt och det gjorde han när jag var hos pappa, så pappa fick prata med honom.

Nej, nu ska jag slappa lite!



Kommentarer
Postat av: Sickan

Så din Inge har hamnat hos F-kassan nu.

Trodde han hade aktivetetsstöd sen länge som

jag har. Jag är missnöjd med F-kassan när det

gäller att skicka pengarna..i April månad fick

jag pengarna den 26:e och Juni månad fick jag

pengarna den 29:e fast jag skulle ha dem före midsommar.



Många gånger jag får ringa och höra efter när pengarna kommer in på kontot.



Kraaam

2011-07-09 @ 14:05:36
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0