Aftonbladet eller Expressen

Var vaken ett par gånger på morgonen, men lyckades somna om och sov till ca 6.45. Skönt. Lite soligt då och jag tänkte; Det kan nog bli Vadstena idag och då tillsammans med grannarna, för de pratade om att åka till Vadstena idag.

Inge kom upp ca 8.30. Vi tog då en fika. Ringde pappa och allt var bra. Fick sms från Lena om att de skulle till Berg och undrade om vi skulle med. Frågade Inge om vi skulle till Vadstena eller, men han kände inte för det. Solen hade gått i moln. Sedan började hans mage krångla, vilket den gör lite då och då (känns som det är så när jag vill göra något). Förlåt, inget illa menat. Så kom grannarna ut och jag frågade om de skulle till Vadstena, men de skulle vara hemma och fixa med lite.

Men Inge ville fortfarande inte göra något. Jag gick till pappa med tidning och mat. Pratade en stund med honom. Sedan in och då sade jag till Inge att vi var i alla fall tvungna att åka iväg och handla lite. Det gick han med på, men först tanka bilen. Så säger han: Ska vi åka till Boxholm och Malexander?  Oki, det var ju mulet så.... I Boxholm stannade vi till och köpte deras ost och lite kex.


Sedan fortsatte vi mot Malexander och jag måste ju bara åter igen säga: Vilken underbar natur vi har i vårt land och så alla dessa sjöar. 

Vi kom till Sommen och den är ljuvlig. Attans att det inte var soligt och varmare för då hade jag badat (om jag haft badkläder med mig).



Så kom vi till Pinnarpsbadet och vidare mot Kisa, Rimforsa och så hem. Fia ringde när vi passerade Nykilskorset. Hon var då hemma.

Jag gick in till pappa med hans ost när vi kom hem.

Sedan in till oss. Fia och de andra hade haft det bra i Västervik, men vädret kunde ju ha varit bättre. De fick regn imorse.

Lena, om du läser detta så hoppas jag att vi kan ses något i Berg framöver. Vill ju gärna ha strålande sol så man kan njuta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0