Vilken toppendag!!!

Hör och häpna alltså, men imorse vaknade jag ca 3.30!!!! Hur  kul är det då? Visserligen så sov jag nog när klockan var 21.30 igår, men avsikten var inte alls att vakna så urbota tidigt. Försökte verkligen att somna om, men det gick inte. Hörde att tidningen kom ca 4.30, så jag gick upp och läste den noga. Lade mig igen strax efter klockan 5 och jag lyckades att somna om!!! Sov till ca 7.40! Gick då upp och satte mig vid datorn och lyssnade på Ring så spelar vi. Ringde pappa straxt efter klockan 9 för att jag ville att han skulle sätta på radion. Allt bra med honom. Inge kom upp och Fia kom upp ca 9.55. Var nästan på väg att gå in och väcka henne.

Ute var det minusgrader och det började att snö. Stora flingor först. Sedan små, små flingor och så när vi åt frukost var de som "dasslock".

Fia åkte och tränade tjejerna. Tove skulle inte komma för hon hade spytt igår. Maginfluensa eller? Jag gick in till pappa med tidningen och pratade en stund med honom.

Fia kom hem ca 12.15. Hade varit 2 tjejer och tränat. Skandal av föräldrarna att inte höra av sig och meddela att dottern gör si eller så. Här ställer tränare och ledare upp på sin fritid och blir behandlade som skit!! Det är faktiskt inte så svårt att ta telefonen och ringa och meddela. Undrar varför de betalar för sin dotters medlemskap?????

Inge ville inte följa med travet, så Fia och jag åkte själva. Hon ville ju inte  hemma, det hörde jag. Och jag tänker bara på dieseln som vi kör upp. Måste ju för f*n tänka på varje öre. Så är det när två är arbetslösa i familjen, men jag tror inte någon av dem har förstått allvaret. Tyvärr.... I vilket fall så åkte vi varvet och sedan till IKEA. Vad ska vi göra på IKEA frågade Fia. Vi ska köpa ett nytt diskställ! Letade och letade efter p-plats och till slut så hittade vi en låååååååångt bort. Men, so what!! Vi har ju friska ben båda två! Ibland har nog allt en mening. Vi åkte upp till plan 2 och gick runt. Rätt som det var så sprang vi på Eva Druvfa och Linn Drufva + Linns lille son, Oskar snart 9 månader. Vi pratade och pratade och till slut så tyckte vi att vi skulle fika på IKEA. Eva bjöd både mig och Fia på varsin räkmacka. Oh, så gott det var! Tack än en gång. Så himla mycket vi hade att prata om och samtidigt så kändes det som att "vi bara tog vid". Ja, dettta förgyllde verkligen vår dag.

Köpte ett diskställ och även ett bestickställ. När vi kom ut, ösregnade det. Skitväder säger jag om detta. Hatar regn och milt när det ska vara ca 5 minusgrader!!!

Har nyss varit in till pappa med nytvättad skjorta. Bestämde mig för att strunta i tvättstugan imorgon och körde två maskiner här inne istället. Man kan ju få vara lata någon gång.

Fia och jag ska se på "Fångarna på fortet" klockan 20.

Så nu säger jag:





Kommentarer
Postat av: elisabet öström

ja bra att du var lat någon gång slippa tvättstugan helst om du inte hade så mycket tvätt kram

2011-01-08 @ 22:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0