Statistik; Vad är det??

Jaha, lördagmorgon var det och jag hade hoppats på att få sova till minst klockan 8. Men inte då! Vaknade redan 4.50 och jag kunde inte somna om. Försökte så in i den, att jag fick ont i huvudet. Var bara att gå upp, ta ett par Alvedon och läsa morgontidningen. Men skam alltså. Jag lade mig igen och försökte att somna om. Det gick inte. Bara att gilla läget och gå  upp när klockan var ca 7.05. In på datorn och surfade runt lite. Alltså jag avskyr mig själv som inte kan sova när jag är ledig. På med "Ring så spelar vi". Så coolt det är alltså. De spelade en låt enbart för Sten Laurin (?) från SMHI. Han gillade Queen. När jag hörde låten så fastnade jag genast för den. In och rotade bland Inges CD-skivor och visst hade  han den.

Ringde pappa och allt var bra. Han satte på radion under tiden. Jag vet ju att han gillar Ring så spelar vi. Jag gick ut och pressade apelsiner när programmet var slut. Fia kom upp och hon undrade varför jag hade Queen-boxern vid datorn. Berättade då att jag letat efter en låt. Men mamma!!! Du kan ju ladda ner den från Spotify! Yes!! Efter frukost och disk, så gjorde jag det. (Ja, då vi fick väcka Inge även idag.) Tog även en massa andra bra låtar. Jag glömmer ju bort Spotify. Låten som jag fastnade för heter: "A kind of magic". Helt otroligt så fin den är.

Jag bäddade idag för då blir det som jag blir. Ikväll kommer Inge att gnälla för jag har "packat in" bäddningen :))) Oh, jag älskar att bara öppna en liten flik, krypa ner och dra upp täcket över huvudet. Men Inge han ska böka och knöka innan han hittat bra sovställning.

Duschat och gjort mig iordning. Fia var och tränade tjejerna. När jag var klar, gick jag till pappa med tidningen. Inge duschade medan jag var där.

Så kom Fia hem och vi åkte med travet. Därefter blev det en tur till Tinnerö, ni vet platsen, där jag tog julkortet. Så himla fint där ute. Nu börjar vi längta efter fågellivet. Faktum var att vi letade efter vildsvin, för de lär hålla till där ute i omgivningarna. Nu såg vi inga.

Så åkte Inge till SAAB-flygfältet och vad fick vi se där? Jo, planet som skulle ta LHC till Timrå (Sundsvall):



Detta flyg delar LHC med HV71 och Färjestad. Visst är det ett klokt val?

Igår morse var det en härlig morgonrodnad och jag tog nedanstående bild från mitt rum på jobbet:



Ikväll har vi ätit Sjömansbiff så just nu sitter jag och sjunger: I'm sailing :)))

Fia har åkt till Maria en sväng. Hon skulle gå ut med Nalle, som är där ikväll. Lasse är på lagfest med fotbollen.

Nu förstår jag att ni undrar över min rubrik. Jo, så här är det: man kan kolla statistik på besökare och det är riktigt roligt. För staplarna är som en berg- och dalbana. Härligt när stapeln är på topp :)))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0