Slit och släp

Även idag vaknade jag omkring 3.45! Blir galen alltså. Och inte lade jag mig speciellt tidigt igår heller. Slumrade till mellan ca 5.30 och 6.15! Gick sedan upp och gjorde mig iordning. Till tvättstugan så jag var där klockan 7. Körde igång lakan i båda maskinerna. In och surfade runt lite. Så ut igen ca 8.20 (kör långa programmet). Tove ringde! Hon hade vaknat och undrade om hon fick sätta sig vid min dator och det fick hon. In till far och fyllde på medicindosetten. Allt bra med honom. Sedan in och Tove satt vid datorn. Fia var i vardagsrummet. Vi började ta fram frukosten, men innan så pressade jag apelsiner. Så gott med färskpressad juice på morgonen. Tove väckte Inge. Jag diskade innan jag gick till tvättstugan igen. Var in till pappa med hans skjorta, som jag hänger i badrummet.

Ja, så där var min förmiddag; fram och tillbaka mellan  hemmet och tvättstugan + in till pappa. Och ute har det regnat och är milt. Så himla tråkigt alltså.

Klockan 13.30 skjutsade jag hem Tove och Fia var med för hon skulle ta Toyotan och följa med Casper till innebandyträningen. Jag åkte till ICA Maxi och köpte blandfärs + lite annat. På hemvägen åkte jag in på Statoil och tankade. Jisses så dyr dieseln är nu: 13:44/liter! Skandal att de höjde skatten. Här köpte vi en dieselbil för att det var dieseln var billigare än bensinen då och så ska det ju vara miljövänligt. Sådant borde väl regeringen uppmuntra istället för att göra som nu. Idag skiljde det 4 öre mellan bensin och diesel.

Förresten så var det stora sjöar på sina håll! Jisses alltså! Bara det inte fryser på nu för då blir det hemskt!

När jag kom hem och hade kört in bilen i garaget, öppnade jag bakluckan, men inte fullt upp. Så skulle jag inte gjort! För jag skrapade i skallen i låset. Shit vad ont det gjorde! In till far med  hans Lätta och så in till oss. Inge kom och tog emot kassarna.

Klädde om och så satte jag igång att göra deg till piroger. För det var just piroger jag blev sugen på. Vi skulle haft kassler, men den kan vi ha i veckan. Så fick degen vila medan jag brynte köttfärsen, lök och morötter.

Inge fick åka och hämta Fia för Maria kunde inte skjutsa hem henne. Och gå ville hon inte för det är så himla blött och halkigt. Inge var även in till pappa och bytte TV-kanal.

Jag gräddat pirogerna och vi åt när inge och Fia kom hem. Pirogerna blev faktiskt jätte goda. Sallad hade vi till dem.

Diskade sedan. Jisses så bra Inge  har det! Han tackar för maten och bryr sig inte om disken.

Varit in till pappa och bytt TV-kanal. Han sade att han kunde fixa att ändra till kanal 100 klockan 20.40. Jag  hoppas att han gör det nu.....

Blir inte uppe så länge till ikväll för jag känner att ögonlocken är på väg ner i knävecken!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0