Så kom herr Frost tillbaka

Vaknade vid 4-tiden och var utsövd!!! Gick upp och gjorde mig iordning och därefter blev det frukost. Kollade igenom lite reklam under tiden. Sedan datorn. Tidningen kom vid 5-tiden och jag greppade den direkt. Väckte Inge 5.10. På jobbet 5.25. Fixade det sista på en rapport och skickade till författaren för granskning.

Lagt in nya prenumeranter och skrivit till några som redan är prenumeranter.

Ringde pappa och allt var bra! Därefter gick jag till biblioteket och gjorde tidskrifterna. Bäst att hålla efter nu. Kör varannan dag.

Ja, sen blev det lugnt! Ringde brorsan på jobbet, men fick inget svar. Då ringde jag hem. Kristina svarade för hon var fortfarande sjuk. Lasse var på jobbet. Han  hade haft maginfluensa han också.

Fia och Marita stod utanför när jag kom ut. Jag gick in till pappa direkt. Han satt och kollade på Animal planet. Jag lovade att återkomma senare, när jag visste vad det var för sport. Därefter in med väskan och hälsade på Inge. Sedan gick jag och Fia ut på promenad. Vi var ute i ca 40 minuter. Så skönt så.

När vi kommit in igen, satte jag mig och kollade på "Hem till gården". Mellan avsnitten gick jag till pappa och ändrade TV-kanal. Efter att jag sett klart, åt jag lite.

Fia gjorde en rabarberpaj ikväll och den blev supergod. Men jisses vilket dåligt samvete jag får när jag ser våra svarta vinbär. Skulle ju göra saft!! Ja, jag får se om jag kanske kan göra det i helgen. Lovar inget utan säger kanske :) Osvuret är ju bäst.

Som jag skrev i rubriken så kom ju Herr Frost åter idag. Hellre lite kallt  än milt denna årstiden. Vi vet ju alla att våren inte kommer ännu i alla fall.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0