Så är det oxveckor :(

Fy, så lång tid det tog att somna igårkväll. Jag var jätte trött när jag lade mig, men så "flög väl f*n i mig".  Tankarna for kors och tvärs och det är inte bra! Hörde TV:n också. Inge satt och kollade på fotboll.

Klockan ringde 4.15 och jag gick upp direkt. Bara att inse att det nu är oxveckor framför oss. Men en och annan fredag ska man väl kunna ta ledigt.

Åkte med Stefan och Marita imorse. Marita stod i trappan och kollade på förteckningen över de som bor i trappen. Hon undrade vem NN var. Vad då? Jo, efter mitt namn så var det snedstreck/NN. Jaha, så Fia kanske skaffat kille :))) Nej, vi förstod ingenting.

På jobbet satte jag igång att koppla ihop nyanmälda med företag. Sedan redigerade jag en stund i en rapport. Ringde vår hyresvärd och frågade om namnet. De fattade heller ingenting, men ett gott skratt fick vi. Passade på att fråga om murar som rivits. Det var inte alls som jag trodde, att gårdarna ska rustas upp (jo, det ska de). Helst av allt skulle de vilja ta bort alla murar, men det kostar alldeles för mycket att forsla bort det. Så nu har de gått igenom de murar, som kan vara farliga för barn. Vad vi ska få i stället, visste hon inte.

Även ringt pappa och allt var bra. Efter fikat gick jag runt med  namnbrickor och påsar till alla på jobbet som ska deltaga på konferensen. Det tog till en stund efter lunch.

Fortsatte sedan med namnbrickorna och de nyanmälda. Det tog verkligen tid. Var klar precis till klockan 15. Då kom Fia! Men jag var ju bara klar i det rummet. Var tvungen att fixa tidrapporten och kolla mejlen. Så kl. 15.15 slutade jag idag! Trött och sliten kände jag mig. Vi for till  Hemköp och köpte mjölk till både oss och pappa.

In till pappa när vi kom hem. Fixade en TV-kanal åt honom. När jag kom in, åt jag lite och så kollade jag på "Hem till gården", som började idag.

Ikväll ska vi se på "Halvåtta hos mig" och "Annorlunda familjer". Jag somnar nog sjutton för jisses så trött jag är!

Blåst ute och mildväder har det varit.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0