Är helt slut

Sov si så där natten till idag, men när klockan ringde 4.15, då sov jag gott! Så typiskt alltså. Studsade upp och gjorde mig iordning. Åt frukost och sedan kom tidningen. Vad härligt att få läsa den innan jobbet. Väckte Fia 4.50 och hon åt sin frukost och gjorde sig iordning. Väckte Inge 5.10. Han var snäll och skjutsade oss även idag. Skönt att slippa tänka på bil och snö.

Först upp och kollade igenom nyanmälda Det fanns det så jag kopplade ihop dem med resp. arbetsplats. Sedan gick Fia och jag ner och fortsatte med namnbrickorna. De sorteras på förnamn och vi hade kommit till He.... så som ni förstår var det en hel massa kvar.

Fikarasten var välbeövlig måste jag säga. Ringde pappa. Han hade visst larmat inatt för han hade varit orolig. Jisses bara det inte blev så för att jag skrek i igår efter jobbet. Men de hade kommit och pratat med honom.

Lunchen var god. Hade med mig "Flygande Jakob", som Maria skickade med hem i lördags. Jisses så gott det var!!!! Det får du göra om :))

Ute har det snöat  massor idag. Och Fia och jag  har kämpat med namnbrickor och matbiljetter, som läggs i namnbrickan. Vi upptäckte tidigt att plattorna inte skulle räcka så Helena ringde till Sis och frågade om vi kunde få hjälp med att göra flera sådana. Jag vet inte alls hur det gick. Men vi fick lägga namnbrickorna på bordet. Och det var rätt många det.

Pappa ringde och beklagade sig för att larmet inte fungerade. Jag ringde Hemtjänsten och de skulle åka och kolla på direkten.

I vilket fall som  helst så när klockan var 16.20 var Fia och jag klara! Trötta båda två. Fia ringde efter Inge. Så himla skönt att vara klar så här långt. Att det kommer fler namnbrickor det vet jag. För jag kollade anmälningarna innan jag stängde av datorn och det har kommit fler.

Köpte mjölk till pappa. Gick in med det. Han satt vid TV:n. Jag frågade vad han ätit för jag såg inte till någon tallrik. Jag har väntat på mat, men inte fått någon. Och visst skulle han haft mat från hemtjänsten idag. Det är tredje gången denna perioden, som de missat honom. Det är oacceptabelt för jag vill lita på att  han får mat. Jag frågade varför han inte tagit från frysen, men det hade han inte tänkt på. Tog fram ett paket åt honom och han skulle genast äta. Så såg jag att han inte fått hem några blöjor ännu, så imorgon måste jag åka in till Vårdcentralen och be att få. Ja, alltid är det något.

In och åt lite och så har jag duschat. Så himla skönt alltså. Skönt för ryggen med en varm dusch. Ska gå in till pappa och ändra TV-kanalen åt honom till kl. 19. LHC spelar då.

Nu säger jag:




Kommentarer
Postat av: Sickan

Hejsan svejsan :)



Försöker läsa din blogg men jag får så ont i ögonen av den skarpa gröna färgen :(



Kan själv inte ha skarpa färger i min blogg,utan mera ljusa med mönster på.



Vad tråkigt när man inte ha folk att prata med nu.Jag och flera var inne på blip när det släcktes ner.



Ha de så gött/Kram

2011-01-04 @ 18:21:07
URL: http://sickan55.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0