Yes, jag gjorde det!!!

Wow, men jag sov visst hela natten utan att behöva gå på toa. Eller har jag varit uppe? Saksamma för jag blev jätte glad när klockan ringde. Glad? Över klockans larm? Jaa, jag är så himla glad att jag har ett arbete att gå till. Lider med maken och dottern som inte får några rutiner i sin vardag. Dock förstår jag inte att gubben min kan ligga och somna på soffan på eftermiddagen. Eller förstår jag det? Tristessen gör det kanske så. Men är det någon som borde somna på soffan så är det jag. Men i och för sig, jag sätter mig sällan i soffan efter jobbet.

På jobbet har det varit lagom att göra.  Och tänk, jag åt en liten bit tårta redan klockan 6.30! Det var en kollega, som bjöd igår eftersom  han går i pension. Tarja på min enhet, var gullig och tog en liten bit åt mig. Och tårtan var supergod! Det var Viktoriatårta. Tror aldrig att jag ätit tårta 6.30 någon gång i mitt liv. Men någon gång ska vara den första.

Ringde pappa och allt var bra. Därefter tog jag tidskrifterna och det var en del faktiskt. Och några hyllor var fulla, så jag fick flytta över till boxar.

Efter lunch gjorde jag en pdf-fil av en rapport. Tur att man kollar sida för sida för något hade hänt med figurtexten på vissa sidor.

Klockan 14 gick jag ut till Stefan och Marita som väntade på mig. Hem och in med väskan. Pratade några ord med Inge och Fia. Inge hade varit ute och promenerat. Jag gick bort till pappa och kollade läget. Allt bra med honom. Hjälpte honom med att dela raggmunk och fläsk. Skönt att man kan hjälpa honom.

Därefter gick Fia och jag vår långpromenad. Ännu skönare idag och jag behövde inte stanna så ofta för att "pusta". Bricanylen använde jag inte någon gång. Oh, så skönt.

Så till rubriken, som ni kanske undrar över! Jag går ju lite då och då in på Mamamiabingo och spelar. Har haft turen att få några jackpottar, så jag har på inga sätt och vis gått med förlust. I november så utlyste de en tävling. Alla som skriver blogg, skulle lägga in en MMB-symbol och det har jag gjort, som ni säkert har sett.
Idag fick jag ett mejl!!!! Jag blev Januari månads vinnare. Vad jag vann? Jo, 500 kronor! Så himla glad jag blev!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0