Vintern släpper oss inte....

..... och det vi ju att den inte gör ännu. För februari är ju trots allt vintermånad. Mars kan man väl säga börjar kännas lite som vår, men attans alltså! Både mars och april kan ställa till det för oss.

Har som sagt snöat sedan morgonen och det har kommit en hel del. Massor med olyckor på vägarna åter igen. Jag begriper inte att folk inte lär sig att släppa gaspedalen! Nej, då "ge järnet". Så är det säkert i de flesta olyckorna med bil. Fotgängare kan jag förstå halka omkull. Jisses, man är ju inte mer än människa. Vi pratade broddar igår vid fikat och jag inser nog att jag borde inhandla mig ett par. Det är inget "skämsigt" så det så.

Tycker Marita är helt underbar. Hon skulle vara på Vårdcentralen klockan 8 för att ta  prover på fastande mage. Så åker hon och arbetar innan!!! Inte många som gör så. Jag själv brukar ta ledigt en hel dag och då ser jag till att pricka in frissabesöket samma dag.

Med pappa var allt bra när jag ringde och det är alltid skönt att få höra det.

Varit lagom med jobb idag. Biblioteket tar jag imorgon för då är det lite mer att greppa.

Fia och Inge hämtade mig kl. 13.50. Inge hade varit på Arbetsförmedlingen och hämtat ett papper och de tyckte inte det var någon idé att åka hem. Jag satte upp tiden till 14 för jag tar sällan eller aldrig mer än ca 15-20 minuters lunch. Ja, jag vet att vi ska ha en halvtimme, men varför sitta kvar om man har massor att göra?

Var till Maxi och handlade. Lugnt där faktiskt så det gick bra. Handlade åt pappa också.

Hem och in med varorna. Sedan till pappa. Pratade en stund med honom. Lovade att återkomma och sätta in kanalen så han kan se på Tjeckien-Sverige i ishockey. Den börjar på SVT2.

Pratat med Maria. Hon har varit hemma från jobbet idag pga. magbesvär. Lasse trodde det berodde på att hon fått i sig för mycket järn. Hon har nämligen ätit leverstuvning tre dagar i rad. Kan ju vara så eller också en liten bascill.

Och imorgon är det favvodagen igen. Jisses så skönt alltså!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0