Tisdagen som inte fanns

Vaknade ca 3.30 och kunde inte somna om. Gick upp och gjorde mig iordning. Läste tidningen noga och njöt av frukosten.

Åkte iväg till jobbet med Stefan och Marita. Snöade lite lätt då.


Hade lite småplock när jag kom. Sedan var det lugnt. Gillar det inte, men så blir det ibland.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Men han hade haft näsblod inatt och blodat ner rätt mycket. Hemtjänsten hade fått bort allt blod. Märkligt att han fick det!

Var till biblioteket och där tog det en timme!

Hem åkte vi klockan 14. Tove var här hemma. Hon ville inte följa med Fritids när de åkte till Flygvapenmuséet, så Inge och Fia hade hämtat henne.

Jag gick in till pappa. Upptäckte att han haft lite näsblod igen. Men själv hade han inte märkt något. Förresten så trodde han själv att det var örat som hade blött inatt. Stackarn.

Ikväll ringde jag till Pia för det var så länge sedan vi pratades vid. Hon har haft mycket sorg och elände och jag kan inte annat än ge henne mina styrkekramar.

Tove ska sova här inatt. Hon är rolig hon. Igår sov hon hos en kompis, inatt hos oss, imorgon hos sin pappa och torsdag natt hos sin farmor!

Om du inte har något att göra, så kan jag rekommendera den här sidan:

http://alltroligt.nu

Där väljer du pussel och kommer till en ny sida. På den sidan väljer du 6. Jigzone! Sedan kan man välja antal bitar och så. Jag gillar 70 bubbles. Lycka till!

Så måste jag ju berätta om dagens rubrik! Jag har en väggalmanacka på jobbet, en sådan där man drar bort ett blad varje dag. I Januari saknades en helg och det gjorde ju inget. Men när jag kom till mitt rum imorse och skulle dra bort gårdagens blad, så fanns inte dagens (tisdagens). Sade till Tommy, på Intendenturen och det blev ju skämt av det förstås. Men han bad mig kolla om det saknades mer blad. Är du tokig!!!! Jag kan väl inte hålla på och gå igenom den!!! Men så ströbläddrade jag och upptäckte att tisdagen den 4 oktober fattades. Så nu ska jag få en ny :)) De skojade med mig och sade att jag inte ville ha tisdagar! Men, jag gillar alla dagar, så det så :))

Nu ska vi snart se på Halvåtta hos mig och därefter 112–på liv och död.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0