Söndag......

Vaknade först 3.20 och tänkte: NEJ!!!!! Men jag somnade om och sov till ca 6.50. Härligt med andra ord. Och inte någon tvättstuga att gå till eftersom jag tvättade här hemma igår. Så skönt så!!! Gjorde mig iordning och skrev i min fysiska dagbok om gårdagen. Sedan blev det datorn. Fick ett sms från Maria, där hon skrev att Tove inte fick sova för långe. Jag lovade att gå in och peta till henne strax efter klockan 8. Men jag behövde inte peta till henne för både hon och Fia var vakna.

Vi tog det lite lugnt innan Fia och jag tog fram frukosten. Väckte Inge så vi fick äta tillsammans. Sedan diskade jag och plockade iordning. Ringde pappa och allt var bra.

Vek sedan ihop tvätten och tog pappas tunna + alla sopor (blev ju en del igår, när Fia och jag röjde! Tove följde med mig och hon drog vagnen. Först slängde vi sopor och därefter in till pappa. Plockade in hans tvätt och så fyllde jag på hans medicindosett. Tove fixade TV-kanalen åt honom. När vi kom in, satte vi oss vid köksbordet och spelade "Hej knekt". Fia var också med. Jisses alltså vilket kortspel hahahahahahaha Tove skrattade åt mig för mina tårar rann. Ett gott skratt förlänger livet heter det ju!

Sedan skjutsade Fia och jag hem Tove. Därefter parkerade vi bilen på stan (mitt emot Trädgårdsföreningen). Men fy attan vad det blåste isande kallt. Ångrade att jag inte hade mössan på mig. Vi gick till Filbyter Gallerian först. Fia är på jakt efter en munkjacka eller munktröja. Sedan till Stadium och Intersport. Hon bestämde sig för att beställa via nätet istället. Jag köpte färg till håret. Men jag har inte använt det idag. Måste mogna lite mer känns det som.

Fia tankade för ett par hundra. Ja, ja, inte mer än rätt för hon är en flitig användare av bilen.

När vi kom hem fixade jag lergrytan och sedan kryddade jag kycklingen och in i ugnen. Fia tog bilen och åkte till Maria och barnen. Hon skulle värma maten när hon kom hem.

Ris och currysås till kycklingen. Inge trancherade den. Det var vad han gjorde med dagens middag. Den här helgen har han verkligen haft det bra. För i fredags var det Fia och jag som fixade middagen (Inge stekte bara lövbiffen). Igår var det jag (Inge skar bara köttet). Och disken överlåter de med glädje till mig. Ja, ja, kanske bäst det för jag kan nog diskstället bäst. Har lärt mig hur man ska ställa sakerna på ett säkert sätt nu.

Gick in till pappa vid 17-tiden för jag skulle ändra kanal åt honom. Men det hade han fixat själv hahahahahaha... Jag hade i alla fall med lite sallad till honom. Han fick ju dillkött av mig igår och det uppskattade han!

Helgen har gått fort och den lediga fredagen var välbehövlig. Nu hoppas jag kolesterolvärdet var bra i fredags.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0