Sol och blåst

Snacka om att inte sova speciellt mycket! Lade mig vid 22-tiden igårkväll och läste en god stund. Somnade ganska snabbt för att vakna vid midnatt och i behov av ett toabesök. Somnade om ganska snabbt. Nästa gång jag vaknade, så trodde jag att jag stängt av klockan, men det hade jag inte. Stängde av den och gick upp. Tände lampan i badrummet och kollade klockan på armen. Men, har den stannat? Kollade en gång till och så gick jag ut i köket och kollade där. Den var bara 3.05!!!! Klockan hade inte ringt. Så jag lade mig igen och satte på alarmet. Men kunde jag somna??? Nej, inte alls. Jag gick upp 3.55 och gjorde mig iordning. Käkade frukost och läste tidningen. Ute regnade det när jag kom upp, men det slutade när jag åt frukost. Lite dator innan jag åkte med Stefan och Marita till jobbet.

Idag låg det en rapport och väntade på mig. Greppade den genast genom att göra omslaget först. Sedan började jag läsa och redigera.

Ringde pappa och allt var bra! Fortsatte med redigeringsjobbet. Tog även emot ett samtal om en faktura som hamnat fel.

Ute lyste solen, men det blåste. Ringde hem och frågade om någon skulle med på en promenad när jag kom hem. Fia hade varit ute redan och Inge skulle gå rätt så snart. Jaha, då får jag väl ta en promenad själv eller om jag kanske går hem från jobbet. Men jag ringde inte Marita direkt och tur var väl det! För Fia ringde och sade att  hon kunde gå en runda till. YES!!!

Åkte hem med Stefan och Marita klockan 14. In med väskan och snackade lite. Sedan till pappa. Allt bra med honom. Han hade ringt sin syster idag. Jag lovade att återkomma framåt kvällningen. Tog med han soppåse när jag gick.

Fia kom ut. Vi tog en runda på ca 40 minuter. Stundtals får vi ju stanna för jag blir så himla flåsig. Hatar att det blir så, men är glad att jag kan gå. Jag måste ju inte öka takten hela tiden :))

När vi kom hem, tog jag en dusch. Åt sedan lite och pratade med Inge. Fick se en granne utanför och jag var bara tvungen att öppna altandörren och fråga om de redan fått en bäbis. Det hade de!! I fredags fick de en liten flicka, så nu har de önskebarnen.

Jag gick in till pappa och vi konstaterade att han kunde ha Animal Planet på ikväll för det fanns ingen sport för honom eftersom han inte har Eurosport.

Fia åkte nyss till Annelie för att vara barnvakt åt Alicia och Elin en stund.

Ska väl se lite på TV ikväll innan det är dags att krama kudden.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0