Morgonstund har.....

guld i mun sägs det! Jag sov till 5.20! Klarvaken!!! Men hallå alltså! Jag vill ju sova lääääänge. Men bara att gå upp och läsa tidningen. Sedan blev det datorn och TV4Play = Hem till gården. Hade torsdagen och fredagen att se. Gick sedan ut i köket och började koka saft på svarta vinbär. Hade tagit fram en 2-literspåse från frysen igår kväll. Lite lagom att göra på 2 liter åt gången för det blir inte så mycket skvättande då.

Duschade under tiden som saften silades. Gjorde den klar efter att jag själv var fixad.. Satte därefter på dillköttet. Började fundera på det här med kryddburkarna på kryddhyllan. Numera är det ute att ha kryddorna där! Man har nämligen konstaterat att kryddburkar ska stå mörkt! Men jisses alltså, tänkte jag!! Vi som har så lite utrymme i vårt kök!

Skam den som ger sig. Jag gjorde plats i ett skåp brevid kryddhyllan/fläkten. Fanns massor där som "bäst-före-datum" passerats för länge sedan. Torkade av och så in med de kryddor, som vi använder dagligen. De kryddor, som används mer sällan, satte jag i två tomma glassburkar och in i ett annat skåp. Mycket nöjd med resultatet.

Inge kom upp ca 9.50 och undrade vad jag höll på med! Jag berättade vad jag gjort medan han sovit. Jag har allt hört dig, blev svaret. mm säger du alltid, trots att jag hör timmerstockarna.....

Naturligtvis så ringde jag till pappa och allt var bra med honom.

Inge och jag åt frukost och så var det disk.

In till pappa med tidningen och pratade en stund. Jag skulle hämta Fia hemma hos Maria ca 12.15 men så kom jag på att Fia hade garagenyckeln!!! Vi fick nämligen lämna in den ena garagenyckeln till vår hyresvärd igår. Det hade blivit fel låscylinder när de bytte garageportarna. Jag sade direkt att vi får ha den enda nyckeln tillsammans med en av bilnycklarna. Men det glömdes bort igår när Fia och Casper tog bussen till Maria och Tove.

Så Maria skjutsade hem Fia efter fotbollsträningen. Vi åkte sedan med travet. Fick en glad överraskning, när jag lämnade fram förra helgens travkupong. En vinst på 624:- Hade ingen aning om detta :))

Vi tog sedan ett varv och så fixade vi en sak innan vi åkte hem. Då skalade jag potatis och morötter. Sedan kom Fia på att vi borde kanske ha kryddorna i en låda i stället. Om vi hjälps åt mamma, så fixar vi det. Sagt och gjort! vi drog ut lådan med recept. Där fanns massor att kasta. De recept som vi skulle spara, lade vi i en plastmapp så länge. Ska in i en pärm sedan. Efter att lådan var torkad, så lade vi i det som låg i översta lådan (grytunderlägg och lite annat). Och vips så fick vi plats med alla kryddorna i en kökslåda!!! Även de som inte används så ofta!

Så med denna lördagen är  jag mer än nöjd! Har även kört en maskin med tvätt.

Middagen blev supergod. Det är gott med dillkött, sås och potatis.

Fia åkte och hämtade Tove, för hon ville sova här. Hon fick äta när de kom hem.. Jag hade gjort iordning till pappa också. Gissa om han blev tacksam! Oh, vad du är snäll mot mig!! Jag ser verkligen fram emot imorgon, då jag får äta det. Sådant värmer! Satte in ishockeyn åt honom (LHC-Frölunda).

Fia fixar sina naglar och Tove tittar på! Nyss stod Tove inne hos mig och undrade varför jag inte gillar Melodifestivalen. Swisch, så viftade hon till med handen och mitt vinglas lade sig ner. Hade bara smuttat, så det var en del som rann ut. Men nu är det upptorkat och ordningen är återställd. Tur att det inte kom på tangentbordet.

Har förresten ringt Bredbandsbolaget ikväll och klagat på att internet segar. De startade om och nu verkar det att fungera som det ska göra! Tack!!!!

Varit plusgrader idag, men mulet. Imorse var det dock -2,6 grader.

Nu säger jag:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0