Iskalla morgnar

Attans så kallt det är på morgnarna. Men det är bara att gilla läget och se framåt! För nog kommer det en vår efter det här?!?!?! Jag gillar våra årstidsväxlingar, men framför allt våren och sommaren.

Fullt upp på jobbet och det känns ju bra.

Växelavbyte förmiddagsfikat och därefter ringde jag pappa. Allt bra med honom. Gick till biblioteket och gjorde tidskrifterna. Fia ringde och sade att hon skulle hämta mig efter jobbet. Så jag ringde till Marita och sade att de inte behövde hämta mig.

Solsken ute, ja även inne i mitt  hjärta :))

Blev klar med det jag höll på med innan jag fixade min tidrapport. Imorgon är jag ledig och det ska bli så himla skönt. Har inte varit ledig sedan veckan mellan jul och nyår (okej då; två dagar innan jul också). Så nu tycker jag verkligen att jag är värd denna lediga fredag. Ska iväg och ta prov på Vårdcentralen på morgonen. Det är kolesterolvärdet som ska kollas igen. Hoppas att Betaglucare har sänkt det nu. Annars vet jag inte vad jag gör!

Så ska Fia och jag till Frissan. Den  här gången ska jag bara klippa topparna för håret ska växa ut lite.

Fia hämtade mig klockan 14. Jag skjutsade ner henne till Brandstationen, där Maria och barnen var. På sportlovet har alltid Brandstationen "Öppet hus" och de har även en massa kul saker för sig, såsom att någon ramlar i Stångån och blir livräddad. Bra saker som tas upp alltså. I år är det sista gången som det blir "Bad i Stångån" eftersom brandstationen flyttar till nya lokaler i höst. Där finns inget vatten utanför.

Jag åkte hem och gick in till pappa. Berättade att jag skulle återkomma efter att vi handlat. Men Inge skulle först se på skidorna.

Men så kom Fia hem. Det var kallt tyckte de!!! Vi bestämde att hon och jag skulle åka till Maxi och handla. Vi fixade det galant :)) Träffade många som jag kände, så det blev mycket prat hahahahahaha .. tur att inte Inge var med!! Trist bara att skinksteken var slut. Men vi får svänga förbi där imorgon för skinkstek ska jag ha!!! Jag ska koka dillkött.

Hemma strax efter kl. 17. Då hade Lasse varit här med Nalle. Vi är nämligen hundvakt ikväll för Lasse och Maria är på ishockey. Casper är också det, men han är med sin pappa. När ishockeyn är slut kommer Maria och Lasse hit med Casper och så tar de med sig Nalle. Casper sover här inatt.

Nu ska jag se på "Halvåtta hos mig".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0