Dieselpriset är högre än bensinpriset!!!!

Jaha, vad ska man skriva om idag då?? Inte mycket! Men vi har i alla fall kommit in i februari nu och det känns ju inte helt fel. Ljusare och ljusare blir det för varje dag, vilket känns skönt.

Marita och jag fick skjuts av Inge även imorse.

Jo, nu kom jag på en sak. Jag satt vid min dator och arbetade imorse. Klockan var nästan 6 då jag hörde en bil som tutade. Äh, tänkte jag, jag ska väl inte vara nyfiken, men vem sjutton tutar utanför jobbet så här dags? Naturligtvis tog nyfikenheten överhanden och jag reste mig upp. Fick se en bil som blinkade med lysena och så gick det ut en person (såg ju inte vem eller vilket kön). Jag öppnade fönstret och då hörde jag att det var vår eminente kock, Tommy! Hans inpasseringskort fungerade inte så han bad mig komma ner och öppna. Vilken tur att han gjorde så!! Och att jag blev nyfiken :))

Fia varit och besiktigat pappas bil idag och den gick igenom. Jag ringde till pappa och allt var bra.

Så ringde Inge till mig. Han skulle plocka ner granriset på altan och skar sönder snöret med en kniv. Han tänkte att han var tvungen att vara försiktig eftersom ljusslingorna satt kvar. Men rätt som det var så hade  han skurit sönder den ena. Ja, ja, allvarligare saker har hänt. Skönt att han inte skar sig själv.

Jag kom faktiskt ut innan Fia och Marita kommit utanför mitt arbete :))

Hem och in med väskan. Jag gick sedan till pappa. Fixade TV-kanalen åt honom (fotboll). In och fixade lite. Sedan skjutsade jag och Fia ner Stefan och Marita till Hyundai (vet inte om jag stavat rätt), där de skulle hämta sin nya bil. Fia och jag åkte till Maxi och köpte mjölk.

Nog är det både blött och skitigt på vägarna! Vår vita bil är inte vit längre. Den är HEMSK! Men vad göra? Så länge det är våta vägbanor är det inte någon mening att tvätta bilen.

Vi har konstaterat något mycket märkligt och det är att dieselpriset är 6 öre dyrare än priset på bensin!!! När vi skaffade vår KIA Ceed (diesel) så valde vi diesel för att det var ett miljövänligare bränsle och literpriset var då ca 2 kr lägre än bensinpriset. Jag undrar vad som hänt i politiken????? Nu straffas vi hux flux. SKANDAL!!!





Kommentarer
Postat av: Marita

Tackar ännu en gång för skjutsen ner till hyundai

Kram Marita

2011-02-01 @ 19:11:25
Postat av: Nilla

Det var så lite så Marita! Hoppas att ni kommer att trivas med er nya bil! Kram

2011-02-01 @ 21:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0