Det blev rotmos idag :)

Vaknade ca 3.15 och tänkte: Nej, inte redan!!! Men efter toabesöket, så somnade jag om. Yes!!! Sov till ca 5.50. Låg och drog mig till ca 6.30, då jag gick upp och gjorde mig iordning.

Var ute i tvättstugan klockan 7. Körde igång maskinerna. Kollade filtret i tumlaren och som vanligt (nästan) så fick jag borsta rent det! Fattar inte att det ska vara så svårt att borsta av efter sig.

In och satte mig vid datorn. Ut och flyttade över tvätten till tumlaren ca 8.05. Fia kom upp ca 8.40!!! Jisses alltså. Jag gick till tvättstugan igen vid 9-tiden. Då var allt klart och jag gick in till pappa med hans tvätt. Fyllde även på medicindosetten och pratade en stund med honom. När jag kom in till oss, plockade jag först in tvätten och därefter pressade jag apelsiner åt oss alla. Fia hjälpte till med att ta fram frukosten. Väckte Inge. Att han kan sova!!!!

Diskat och grejat lite i köket. Tog bland annat bort rattarna på spisen och torkade rent. Men ärligt talat så var det inte så skitigt där. YES :)))

Fia och jag hjälptes sedan åt med att skala potatis, morötter och kålrötter. Lade allt i vatten utan att dela på det. Därefter gick vi båda ut på en långpromenad. Inge kollade på TV. Men jisses så halt det var på sina ställen. Så vi gick med korta steg för då hanterar man halkan bättre. Solen lyste och det blåste. Men inne i skogen kände man inte av blåsten så mycket. Däremot på öppna fält. Mötte Rune (grannen ovanför oss). Han vände och slog följe. Tyvärr så blev ju jag flåsig, så jag var tvungen att stanna och ta Bricanyl. Fia fortsatte hemåt. Jag vill rikta ett varningens ord till alla ungdomar, som kanske läser detta! BÖRJA ALDRIG RÖKA OCH HAR DU BÖRJAT SÅ SLUTA NU!!!! Alla kan drabbas av kol och det är ingen rolig sjukdom. Man vill så mycket, men man fixar inte allt. Jag ångrar så himla mycket att jag började röka över huvud taget. Nu har jag varit rökfri i 6 år, men sjukdomen finns kvar.

Fia kom hem lite innan oss. Sedan åkte Fia och jag till IKANO. Jag var in på Life och köpte havrepulvret, som ska sänka kolesterolet. Har ju ätit hjärtan nu i en månad, så nu tänkte jag testa pulvret (Betaglucare). Så var vi till Maxi och köpte mjölk samt Stadium, där Fia köpte ett hårband.

Vinkade åt Maria, som skulle till Maxi. Tog ett varv innan vi åkte hem. In till far och fixade TV:n.

Fick sedan hjälp av Fia med att skära potatis, morötter och kålrötter. Kastrullen blev mer än full. När det var kokt turades Fia och jag om att stöta. Gick ju inte att ha allt kvar i kastrullen utan jag flyttade över i en stor rostfri skål. Inge hade fixat köttkorven. Och nog smakade det allt! Jisses så gott det är.

Har precis varit in till pappa med lunch och middag på tisdag. Så ändrade jag kanal.

Innan jag gick till pappa, så var jag på väg att somna. Så himla trött alltså.

Men jag tror att jag piggnade till för jag fick en himla massa pussar av Milo! Milo är Stefan och Maritas sons och sambos hund. Först luktade han bara lite på mig, men sedan så blev det pussar :)))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0