Äntligen ett bio-besök

Fy attan så halt det var på vägarna imorse.  Vi kom lyckligt och väl fram till våra arbeten, jag och Marita :))
Sms:ade till Maria om att köra försiktigt. Tyvärr så väckte jag henne, men jag vet att hon förstår mig. Vill ju varna henne innan hon ska iväg.

Satte igång att göra högar av rapporter som producerats under  hösten. De ska skickas till Kungliga biblioteket, Regeringsbiblioteket samt ett antal Universitet. Det är s.k. "pliktexemplar. In alles var det 23 stycken och 9 högar.

Ringde pappa och allt var bra med honom.

Solen har lyst, men det har blåst.

Fia och Marita stod utanför när jag kom ut. Fia vände och åkte för att hämta Tove och Casper. Jag gick in till oss först och sedan gick jag till pappa och pratade en stund.

Därefter så kollade jag på "Hem till gården". Fia och barnen kom hem för att hämta kameran och lite annat. Sedan åkte de till Flygvapenmuséet. Tove har inte varit där, men Casper var ju med Fia  och Inge när det var precis nytt.

Jag fixat matlådan och lite annat.

Fia och barnen kom ca 17.20. Inge och jag åkte till stan 18.30. Parkerade bilen och så gick vi till Filmstaden. Löste in våra biljetter och sedan gick vi ut på stan. Mötte Tommy och Irene Nilsson. Att det var Irene, det såg jag, men Tommy kände jag inte igen. Jisses alltså, men det är nog minst 10 år sedan jag såg honom sist och då hade han glasögon. Klart att vi åldras, det är ju bara att inse.

Sedan gick Inge och jag in på Karamello, för lite godis vill man ju ha. Det är inte varje dag man går på bio. När vi kom tillbaka till biografen, så stod Tommy och Irene utanför. De skulle se samma film som oss. Vi pratade och insåg att det var en härlig tid när våra "Marior" spelade handboll. Ja, Mariorna gick även i skolan tillsammans.

Vilken film vi såg??? Jo, vi såg faktiskt Änglagård – tredje gången gillt! Den var mycket bra och jag hoppas ärligt talat på en fjärde film, så man får se hur det blev :))

In till pappa när vi kom hem. Han såg på fotboll.

Thomas hade hämtat barnen omkring 18.15. Det är pappatid på onsdagar och varannan helg. Tyvärr så ville inte Casper till Thomas, men, men....

Nu är det dags att krama kudden. Klockan går fort till det är dags att gå upp igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0