Torsdag (igen)

Undrar vem som varit på min väckarklocka. Den ska ringa 4, men imorse ringde den 3.50! Tio minuter är mycket sömn det :))

När jag kom till jobbet, satte jag igång att tömma den diskmaskinen, som Anette startade igårkväll. Vi hade nämligen lånat bestick och glad från "restaurangen" och det ses inte med blida ögon. Så jag lade tillbaka besticken och ställde även tillbaka glasen. Sedan satte jag in tallrikarna i vårt skåp. När jag ändå höll på, så tömde jag den andra diskmaskinen också. Där var allt som tillhör oss. När jag kom till mitt rum blev jag supersvettig och fattade inte varför. Men så kom jag på: Jag hade ju kappan på mig!!! Det var ju för tusan ett gympapass att plocka ur två diskmaskiner hahahahahahahaha

Idag har det varit lite lugnare. Givetvis har jag kollat nyanmälda och så, men ingen rapportredigering. Så har vi diskuterat avbyten i växeln på fikaraster. Vi avbytare tycker att det är bättre att ha en bestämd dag. Jag valde torsdagar.  Men än har vi inte fått svar från alla.

Pratat med både Inge och Fia. Fia jobbat idag, vilket är bra för henne. Blir ju pengar.

Inge hämtade mig klockan 14. Då regnade det! Vi åkte till Maxi och handlade. Passade på att köpa julskinkan, spjäll och prinskorv.

Vi käkade lite och sedan tog jag duschen och spolade väggar och golv på badrummet. Att det blir så dammigt där!! Inge eller Fia dammsuger ju en gång i veckan och varannan vecka torkas golvet. Men det är väl toapappret som dammar.

Såg sedan på "Hem till gården" på TV:n. Jisses vilken soppa det är. 

Imorgon är det fredag och stänger växeln. Arbetar långdag med andra ord. Tänker ta tidskrifterna på biblioteket imorgon bitti. Sedan får det bli onsdag och så uppehåll ett par veckor.

Dagens pusse: Ja, det var Karin jag tänkte på idag. Jag vet ju att du älskar tigrar!

Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för att du tänker på mig. En fröjd var det att lägga det pusslet :)

2011-12-15 @ 21:29:40
Postat av: Sickan

Om du visste hur dammigt det är i vårat

badrum..men det strunta jag i för det är

ingen annan än vi själva som ser det haha



Lite damm skadar inte MIG bara det inte blir

för mycket :))



Ha en fin 4:e Advent...kram

2011-12-16 @ 14:54:05
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0