Det heter vårdplanering

Tack Karin och Marita för era kommentarer. Vad gäller pusslen, så kan man ändra hur bitarna ska vara. 

Sovit skitdåligt inatt igen. GIck upp ca 3.20 och gjorde mig iordning. Därefter blev det datorn och lite spel. Frukost när jag tyckte det var dags och så kom tidningen.

Idag tog jag bilen och Marita åkte med mig. Hon hade ju lämnat sin cykel på jobbet igår för det regnade när även hon skulle hem och ringt efter sin man. Jag skulle ju inte hem direkt efter jobbet så därför var det ju tur i oturen.

Jag hämtade upp allt material från källaren, som jag skulle lägga i tidskriftshållare. Skrev även "ryggetiketter" och satte på. Så ner med allt i arkivet när det var klart. Kändes skönt.

Det har varit varierande att göra.

Arbetade till 13.15. Åkte då till sjukhuset för vi skulle ha vårdplanering med någon samordnare. Kom upp innan kl. 14 så jag satte mig hos pappa och tog en fika. Han var som igår. Fick höra att han gått 50 m med sjukgymnasten, men sjukgymnasten säger att pappa får inte gå själv för han är lite vinglig.

Så kom då samordnaren och en undersköterska var också med. De anser att pappa kan åka hem för han är färdigbehandlad!!! Ja, jag vet att han är det och de har inte sängplatser i överskott. Men jag anser inte att han kan vara hemma i sin lägenhet, där badrumsdörren är på tok för smal. Han kan inte ta in rollatorn där än mindre rullstolen. Undrar hur hemtjänsten ska göra när det är dusch??? Finns inga platser på korttidsboende heller. Men vi skrev upp att han ska till ett sjukhem. Svar ska komma inom 3 månader. Alltså jag var ledsen för jag vet ju att jag får springa in till pappa flera gånger. Okej, motion är bra, men detta blir jobbigt i längden. Och på jobbet kommer jag att oroa mig. Hinner att hända mycket mellan gångerna som hemtjänsten är där. Hua alltså... Detta var alltså vårdplaneringen :(

Åkte hem vid 16-tiden. Mötte Fia vid garagen. Hon skulle på tjejernas träning och så kolla en A-lagsmatch.

Jag ringde brorsan och berättade. Inge fick då samtidigt informationen. Ringde Maria, men hon svarade inte. Dröjde inte förrän hon ringde mig. Alla tycker det är en märklig situation.

JO, MÅSTE JU BERÄTTA DETTA OCKSÅ: Pappa hade en uvisepsis vilket innebär: urinvägsinfektion med blodförgiftning!!!! Inte underligt att han var så dålig när vi åkte in med ambulansen!!

Inge gjorde en omelett åt mig och den ska jag ha med till jobbet imorgon. Längtar till lunch hahahahahaha.. lade även i lite kantareller, som jag hade i frysen. Får väl dra på mig strumpor och skor i helgen och glömma min fästingsrädsla.

Och så dagens pussel som jag tillägnar Karin. Visserligen är det ingen fyr, men nästan :))


Click to Mix and Solve

Kommentarer
Postat av: Marita

Jag tänker på dig. Det är bara för sorgligt det här med vården. Jag vet ju hur det var med min mamma

2011-08-31 @ 20:05:02
Postat av: Inger Forsman

Klarade puzzlet.



Fastest



1:06

Average



4:27

Your Time



12:23

Share your solve times with your buddies

2011-08-31 @ 22:06:58
Postat av: Sickan

Jag klarade pusslet på 12,05 haha

2011-09-01 @ 12:49:38
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Sickan

Ser att min kommentar är väck som jag lade in här..vad konstigt!!



Skrev att jag klarade pusslet på 12.05 :)



Kraaaam

2011-09-01 @ 16:37:33
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0