Trött ikväll

Blev cykel även imorse och det var skönt. Även om jag känner mig lite tungandad emellanåt. Tror det beror på den höga luftfuktigheten. På jobbet var det full fart och klockan gick fort. Rätt som det var så var den 7.15 och jag tog cykeln och åkte till märkesbacken vid universitetet. Jörgen och Anita anslöt. Vi började räkna klockan 7.30. Först är det lätt att göra 4 raka streck och ett snedstreck över, men när lemmeltåget drar igång på allvar är det bara att räkna i huvudet och skriva, t.ex. 42 + 25 osv.... Men så började det att regna fint. Vi stod kvar, men klockan 8.35 bröt vi. Skulle ha stått till 9.15, men det går inte att skriva på blött papper. Och resultatet blev mycket lika förra årets studie.

Varit till biblioteket, där det var en lagom hög. Rättat en rapport och lämnat vidare.

Har även hållit på med nya webben. Och ute har det regnat, regnat och regnat.

Naturligtvis så regnade det när jag skulle cykla hem. Hittade ett par gamla skor i mitt skåp, som jag tog på mig + min regnponcho. Attack till cykeln :))) Upp med luvan och på med hjälmen. Hej och hå vad det gick. Skvätt och plums, men jag skulle ju hem. Var bara lite, lite fuktig på byxorna när jag kom hem. Bytte genast om. Fia skulle hämta barnbarnen och då passade hon på att skjutsa mig till pappa. Men först  hämtade vi barnen.

Pappa blev glad då jag kom. Han är lite aningen förvirrad, men... Tog med honom ner till entréplanet och så gick vi runt där. Köpte en tidning åt pappa, men den ville han inte ha. Alltså  har han tappat det intresset, vilket inte känns så bra.

Fia och barnen  hämtade mig ca kl. 16. De hade varit på IKANO och handlat. Hem med mig. Sedan skulle Casper på fotbollsträning och Fia skulle spela fotboll.

Inge och jag åkte och köpte mjölk. Sedan hem. Jag åt lite. Inge är  helt otrolig; han går 5 km-spåret så gott som dagligen. Jag är imponerad. Jag ska också sätta igång med mina promenader, men just nu har jag så mycket annat och så får jag ju lite motion i och med cyklingen.

Är så himla trött ikväll, så jag skulle kunna lägga mig nu, men.... klockan 20.05 är väl i tidigaste laget :)

Bifogar en länk till ett pussel. Något för min goa granne, Marita, som älskar delfiner. Click to Mix and Solve








Kommentarer
Postat av: Marita

Tack men jag fick inte fram det Ha en bra kväll Kram

2011-08-30 @ 20:21:39
Postat av: Karin

Hej Nilla!

Kul med lite pussel :) Jag la det faktiskt och det tog 16 min :). Läser din blogg varje dag som du kanske vet och det är nog många som gör det tror jag. Kram Karin

2011-08-31 @ 18:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0