Och... det blev regn idag

Marita och jag cyklade imorse för det var ju uppehåll. Vi har sagt som så, att regnar det på morgonen, får någon av våra män skjutsa oss. Men det var uppehåll och + 9 grader. Ingen värme precis.

På jobbet låg det en rapport och väntade + ett rop på hjälp av en forskare. Greppade ropet på hjälp först och det var snart fixat. Sedan blev det rapporten, som saknade dokumentbladen. Inget ovanligt alls. Skulle vara bra om de var "inbakade" i mallen. Men det finns ju mejl, så då kan man meddela.

Ringde pappa efter fikat. Allt var bra och det känns skönt. SMHI hade sagt att regnet skulle komma vid 10-tiden. Det stämde inte på minuten, men ca 10.20 började det.

Jag jobbade på med mitt. Lunch och jag hade med Fias köttfärsbiff, pitabröd, sallad. Det var supergott. Strax efter kl. 12 kom Fia (Inge satt kvar i bilen). Hon skulle kolla om hon behövde skriva ut ett papper till fotbollen. Följde med ner till bilen och lämnade med attachéväska. Den kan jag inte ta på cykeln.

Gjorde klart rapporten så långt som jag kunde. Stängde ner och tog på mig "foppatofflor" + regnponchon. Lade ner min väska i en plastpåse. Så ut till cykeln. JAG VAR RUSTAD :)

Det gick bra att cykla i regnet och regnet gör mig inte ett dugg. Men den förb. blåsten!!!! Hatar blåst och det vet ni säkert vid det här laget.

In och hängde av mig och sedan till pappa. Pratade en stund med honom. Sedan blev det, tyvärr, lite tjafs mellan mig och Fia. Jag hatar att vi blir oense, men kan tyvärr inte göra något åt det.

Fixade en kyckling i lergrytan och gjorde sedan sallad. Har även sett på "Hem till gården". Fia åkte till Tornby. 

Maten blev i alla fall god. Och..... JAAAAAAAA det regnar ännu! Trevlig helg alla goa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0