Lite kvavt idag

Ja, idag har det inte hänt så himla mycket. Det är sista dagen på min semester. Fattar inte att jag redan varit ledig i 5 veckor! Tiden går alldeles för fort!! Har jag gjort det jag ville då? Ja, det har jag nog gjort. Första veckan blev ju lite "kaiko" då pappa fick ont i sitt ben. Men sedan har det bara varit toppen.

Jag har laddat batterierna och jag är redo att ta itu med jobbet (hoppas bara att det inte är "världens hög" med tidskrifter på biblioteket). Dock tycker jag väl att det är en aningens trist med växelavbytena. Hade ju helst sluppit dessa långa dagar en dag i veckan, men..... I bibeln står det (om jag minns rätt) att kvinnan må tiga i församlingen. Det stämmer ju nästan in på oss, men jag ändrar lite på betydelsen och säger: Gräsrötterna gör som de blir tillsagda. För så känns det faktiskt. Många av oss förstår inte riktigt varför det blev som det blev.

Men nu struntar vi i jobbet och återgår till dagen. Efter frukost, disk och bäddning, gick jag till pappa. Han hängde med mig ut på en promenad. Corren fick han senare.

Inge skjutsade mig och Fia till Mia. Vi hämtade våra cyklar. Barnen hade följt med sin farmor och "farfar" till Stockholm. Fia och jag cyklade ner till stan. Ställde cyklarna och så gick vi runt. Blev en ostbit på Norins ost och ett par citroner inköptes på Stora Torget. Fia köpte ett lerkrus på Myrorna. Hon har aldrig varit inne där, men upptäckte att man kan verkligen fynda!!!!

Cyklade hem i mulet väder och vi fick några regnstänk på oss. Inge  hade dammsugit när vi var borta. Underbart!!! Jag gick genast ut i trädgården och plockade av 2 dl svarta vinbärsblad (små). Kokade sedan vatten och hällde i socker. Ja, jag gjorde ännu en gång "Toras dricka".

Blev grill ikväll. Karrékotletter, kokt potatis, bearneiesås och sallad. Mycket gott. Och vi kunde till och med sitta ute och äta.

Diskat och silade även drycken. Gick till pappa med lite och han tyckte det var jätte gott.

När jag kom hem, gick jag över med lite till Stefan och Marita.

Har förresten pratat med goa Pia idag. Hon ringde mig och jag tog tillfället i akt att än en gång gratta henne till att ha blivit farmor.

Barn är verkligen livets krydda. Barnbarn är livets efterrätt. Så sant så!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0