Hälsat på pappa

Vaknade inatt ca kl. 2.10 och gick upp. Det började regna då. Försökte somna om, men ännu efter en timme var jag vaken. Gick upp och vandrade runt och kollade ut. Sedan somnade jag och sov till ca 6.15. Då kom en vallning, som gjorde att jag gick upp. Hatar när jag drabbas av detta :)

Var på plats i tvättstugan kl. 7 och körde igång. Tog långa programmet, så jag gick in och satte mig vid datorn. Ut igen ca 8.20. Flyttade till tumlaren och körde 2 nya maskiner. Gick in till pappa och bäddade rent samt gick ut med hans tvätt. Jag diskade även av lite som stod och kollade igenom kylskåpet.

Frukost blev det ca 9.50 för då var alla uppe. Diskat och så ut till tvättstugan igen. Klar med allt ca kl. 13.30.

Tog bilen och åkte till sjukhuset. De håller på och bygger om Södra entrén, vilket gör att det inte bara är att gå rakt in. Pappa satt i rullstol i sitt rum. Han blev glad när jag kom och jag tog med honom ner till entréplanet. Vi gick runt lite där och så upp igen. Frågade personalen varför han satt i rullstol. De sade att han är lite vinglig. Men då kan han inte åka hem imorgon!! Hans lägenhet är inte handikappanpassad. Men han får utökad tid av hemtjänsten svarade en personal. Hjälper väl inte sade jag. Toalettdörren är så smal, så pappa kan inte ens ta in sin rollator där. Jag var kvar hos pappa till 15.30. Tankade på hemvägen.

När jag kom till garaget, hämtade jag fönsterputsen som vi har i garaget och tvättade av rutorna. Fia hade bilen en dag till Maria och vid p-platsen är det träd som savar eller vad det är de gör. Det var kladdiga rutor.

Fia hade cyklat iväg till flickornas fotbollsmatch. Innan hade hon gjort köttfärssås. Jag åt det och sallad.

Det har varit soligt idag, men mycket blåsigt. Så trist, med tanke på att det var så fint igår.

Ja, det var den helgen det. Imorgon ska jag räkna de som har och de som inte har cykelhjälmar vid en grundskola! Detta om det är uppehållsväder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0