Attans vad det regnade på förmiddagen

Jaha, där ser man! Då har det hänt igen alltså. Jag missade att skriva blogg igår. Men det hände inte så himla mycket. Tvättade två maskiner här hemma och avbokade tvättstugetiden till idag. Tog en promenad med pappa på förmiddagen.

Vi åt grillat på kvällen och det smakade gott. Satt ute en god stund för kvällen var skön.

Dock blev jag tidigt trött, så jag lade mig och somnade genast. Men attans alltså! Jag vaknade 2.45 och var klarvaken. Upp och vandrade, lade mig igen, så upp och vandrade. Höll på så där, men så omkring 5.30 somnade jag visst om och sov en timme. Hade ju bestämt mig att jag var tvungen att vakna omkring 6.30. Gick upp och gjorde mig iordning. Datorn en stund. Väckte Fia och så åt vi frukost. Tove ringde och undrade om vi kunde  hämta henne. Självklart svarade Fia.

Regnet hade börjat, men vi tänkte: Det slutar nog snart för enligt prognosen igårkväll skulle inte regnet komma förrän omkring kl. 14. Hämtade Tove och så åkte vi till Linghem. Regnet öste ner. Fick ställa bilen en bit bort. Tur att vi hade paraplyer med oss. Brassestolarna fick stanna i bilen. Hittade Mia. Ja även Thomas var där. Caspers första match började och den vann de. Blev bara en kort stund som regnet höll sig borta.

Thomas hade ingen paraply så han fick ta min. Jag hade en regnponcho med mig så jag drog på mig den. Det var ju luva på. Nästa match vann Caspers lag också och nästa, men den fjärde och sista förlorade de. Och regnet? Jo, det spikregnade (om man kan säga så?). Började känna att byxorna var blöta liksom skor och strumpor. 

Jag tröstade mig med att jag hade ju fått frisk luft. Fia och jag skjutsade Mia och barnen till deras bil. De hade nämligen fått ställt sig ännu längre bort än vad vi fick göra.

Stannade på Tempo i Tallboda och köpte mjölk till pappa + lite annat. In tll pappa med mjölken. Allt var bra. Jag lovade att återkomma och fixa TV:n efter att jag bytt kläder och torkat lite.

Fia satte igång att strimla vitkålen. Jag fortsatte och så brynte Fia den. Inge gick till pappa och fixade TV:n.
Jag gjorde sedan kålpudding och fixade potatisen. 

Gick in till pappa omkring klockan 16.30. Han berättade att han hade ramlat på köksgolvet. Som tur var, så larmade han. Han hade slagit i baken och där har han ju inget mer än ben. Ja, nog blir man orolig allt.

Mia och barnen kom och lånade två resväskor av oss. 

Kom en rejäl skur när de var här. Men sedan kom solen.

Jonas kom hem på semester idag. Han har precis varit här och fikat. Så himla kul att ses.

Imorgon börjar jag åter igen att arbeta. Känns så där, men jag är glad att ha ett jobb. Vet ju att Inge inte tycker det är så kul att inte ha något arbete.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0