Vilken underbar påskafton

Vaknade vid 7-tiden! Helt otroligt att jag kan sova längre nu! Men snart är jag tillbaka i den grå vardagen igen. Dessa lediga dagar springer ju iväg. Dock får man vara superglad över det fina vädret.
Läste tidningen och sedan blev det datorn och så på med radion. Ring så spelar vi! YES!!! Maria ringde och hon bad mig väcka Tove. Både Tove och Fia var vakna, så jag behövde inte väcka dem.

Väckte Inge och så åt vi frukost. Jag hade ringt till pappa innan och allt var bra. Frukost, disk och så bäddade jag.

Gick in till pappa men först duschade jag och gjorde mig iordning. Så kom Maria och Casper på cyklarna. Skönt på baksidan i solen. Sedan gick Inge och jag med travet medan Maria, Fia och barnbarnen stannade vid Aktivitetsparken och lekte.

Blåste lite snålt på det öppna fältet. När Inge och jag kom åter, satt de alla fyra och kollade på en pågående fotbollsmatch. Men de följde med oss hem. Tog en kopp kaffe direkt. Jag gick sedan till pappa och tog med honom på en kort promenad. Hjälpte honom sedan med maten och delade till två portioner.

När jag kom in till oss, gjorde jag iordning köttbullarna, som Inge stekte. Sköljde färskpotatisen och satte på den. Vi åt i köket pga. platsbrist ute. Allt smakade gott.

Mia och jag satte oss på gräsmattan och pratade medan Fia och barnen gjorde en rabarberpaj. Och den blev supergod. Vi tog den, vaniljsås och kaffe till.

Alltså det är ofattbart att vi fick ha sådant fint väder denna påskafton. Det var nog nästan varmare än vad det kan vara på midsommarafton!!!

Idag är det 45 år sedan jag konfirmerades!!! Hjälp, vad gammal jag är!!!!! Men jag är ung i sinnet så det så.

Inge har servat pappa med växling av TV-kanaler och det är jag tacksam för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0