Så skönt med semester

Var vaken vid 5-tiden, men somnade om och sov drygt en timme till. Gick upp 6.20 och läste tidningen. Sedan datorn.

Fia kom upp strax efter 7.30 och Inge strax efter kl. 8. Vi åt frukost innan klockan 9!! Helt otroligt. Jag diskade och bäddade. Sedan till pappa med tidningen. Kollade vad han behövde  ha hem. Vi åkte sen till ICA Maxi. Trodde det skulle var lite lugnt, men så var inte fallet. Gick dock bra ändå. Var även och köpte vin och så hem. In med våra varor och så till pappa med hans.

Satte oss på baksidan och fikade. Därefter rensade jag rabatten runt kvarnen så gott det gick. Fia åt skinka och färskpotatis.

Hon åkte sen till Maria. Det skulle fixas med hamsterköp till Tove. Jag och Inge gick ut i spåret. Började i 2½:an men gick in i 5:an. Så vi gick ca 4 km. Var så himla skönt.

Är ju så fint i skogen med alla vårblommor; vitsippor, blåsippor, tussilago, vårlök m.m. Där det nyligen var snö är det så himla fint nu. Jag tog några bilder med mobilen, men tyvärr så blev de suddiga :(

När vi kom hem, blev det en fika till. Jag gick sedan ut med pappa på en kort promenad. Men lagom för hans del. Jag tror att dessa, dagliga promenader är bra för honom. Stärker hans ben och så.

Därefter satte jag mig på framsidan i solen och läste.

Omkring klockan 17 åt Inge och jag skinka, färskpotatis och skarpsås. Oh, så gott!! Nu är det sommar!!! Eller?

Den 20 april 1971

Ja, det  hände väl inget speciellt, men på kvällen var jag på plastparty hos min kusin, Louise!

Den 20 april 1972

Gissa var jag var då???? Jo, på Mallorca! Wow, vilken vecka det var hahahahahaha... ung och.....
Vi gav 300:- för halvpension!!!! Det ni, det gör vi inte idag precis.

Fia har inte kommit hem ännu. De var och kollade på Casper när han spelade fotbollsmatch innan A-laget. Så mycket vet jag i alla fall.

Nej, nu ska jag göra mig redo för resan till Blåkulla!

Kram alla goa och GLAD PÅSK!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0