En annorlunda dag

Gick upp ca 7.15. Så skönt att kunna ta det lugnt lediga dagar. Är stolt över mig själv faktiskt. Satte mig vid datorn efter att jag skrivit  i min fysiska dagbok. Fia kom upp ca 7.45 och Inge omkring 8.30. Ringde pappa omkring kl. 9. Sedan åt vi frukost. Jag diskat och bäddat. Gjorde mig iordning när allt markarbete var klart.

Solen ville inte riktigt bryta igenom, men det spelade ju ingen roll. Det var ju uppehåll och relativt skönt.

Jag gick in till pappa. Sedan åkte vi till Maria och barnen. Jag och Fia gick in och  hälsade på den nya familjemedlemmen; Hamstern Rocky. Den är Toves. Casper har ett nytt Nintendo-spel. De har själva sparat ihop pengar och Mia lade till mellanskillnaden. Men snacka om glada barn!!!

Sedan tog vi vanliga varvet. Därefter blåste Inge iväg mot Borensberg och så vidare till Motala. I Motala körde vi runt till för att sedan åka till brorsan. Han, Kristina och Kristinas syster, Eva var hemma. Kaffet sattes på och vi satte igång att snacka om ditten och datten. Kul med dessa spontanbesök. Då har inte mottagarna några krav på sig och mötet blir liksom lite lättare. Vi var kvar till ca kl. 15.

Hämtade Tove på hemvägen. Hon ska sova här.

Jag hade ringt till pappa och fått  honom att sätta på SVT1 klockan 13.30. Han skulle se på reprisen av "Landgång". När vi kom hem, gick jag direkt in till pappa. Jag ska inte skriva om vad jag hjälpte honom med, men.........Blir dock lite irriterad på att han inte larmat. Och så ska jag inte bli ARG. Och det blev jag ju inte. Eller  hur? Nej, jag tog det lite lugnare än vanligt.

Tove har lekt med granntjejen, Felice.

Fia grillat fläskfilé. Till det hade vi potatispuffar, sallad och bearneisås. Gott blev det.

Har sett på "Så ska det låta". Tvättmaskinen är snart klar och jag ska hänga.

Fia och Tove tog ett varv med Toyotan.

Blev faktiskt soligt till slut och imorgon hoppas jag på sol hela dagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0