Blev en solig dag

Imorse var det +3,8 grader. Ljuset börjar att återvända, så snart sätter Marita och jag igång att cykla. Full fart på jobbet! En rapport var offentliggjord, så jag lade ut den "i slussen" innan den kommer ut på webben. Ska bli spännande att se hur mycket det kommer att skrivas om den här :)) Sedan skickade jag de exemplar som ska skickas.

Fick nya arbetsuppgifter av min chef. Roliga sådana tycker jag.

Ringde pappa och allt var bra! Ringde även till Inge och sade att vi skulle köpa prästost på Hemköp idag. De hade nämligen prästost för 59:-/kg!! Inte varje dag det är så billigt.
Fick ännu en ny rapport och jag diskuterade den med koordinatorn. Vi diskuterade även de tidigare som kommit ut. Hon ville att jag skulle lägga ner de upplåsta versionerna i hennes mapp på flytta filer. Jag började lite innan det blev lunch. Kom tillbaka från lunchen och skulle fortsätta. Då gick nätverket ner och det gick inte att jobba. Så typiskt alltså!!!!

Gick på möte om stängningen av växeln/receptionen. Vi var 4 stycken + adm.chefen. Hon gav oss våra scheman. Alltså är det bara så här det ska bli. Rullande schema, som gäller 3 dagar i veckan. Vi börjar veckan efter påsk. Jag fick fredagen!!!! Jobbar alltså till klockan 16.40 den dagen. Vi ska göra så här och utvärdera i mitten av november. Vi vill ju alla att växeln ska stänga kl. 16 och det diskuteras.

Nätverket hade reparerats så jag kunde fortsätta jobba efter mötet. Klockan 14 gick jag ut till Fia och Marita. Hem och bytte passagerare Marita mot Inge! Sedan till  Hemköp och köpte ost.

Därefter till ICA Maxia. Saknade Lena och Tommy idag. Ses vi inte nästa torsdag, så får ni ha en GLAD PÅSK!

Hem och in med varorna. Jag gick sedan till pappa med hans varor. Pratade en stund innan jag gick in och åt ärtsoppa. Diskat och torkat. Råkade se lite dammtussar under kylen och plockade bort plasten, som sitter där. Fram med dammsugaren och så dammsög jag under både kyl och frys. Såg lite fläckar på köksluckorna så då torkade jag det. Ja, det ena gav det andra och till slut så hade jag dammsugit över allt. Vi hade bestämt att det bara skulle dammsugas imorgon och så tar vi allt det andra nästa torsdag, då jag är ledig. Men nu slapp Inge detta imorgon. Hjälpte  honom sedan med A-kassekortet. Strulade lite där.
Fia var nog glad att jag grejade för då fick hon sitta vid min dator och fixa med foton.

Soligt och varmt blev det idag. Hoppas att det  håller i sig nu.

Varit in till pappa med ärtsoppa. Han blev så himla glad och ska äta det imorgon.

Nu ska det bli kul att se om det blir radbrytningar denna gången. Skriver genom internet explorer nu. Har annars börjat använda google croom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0