Blev en långpromenad

Vaknade ca 5.15, men låg kvar ca 1 timme! Yes, alltså!! Jag kunde dra mig för en gång skull. Klockan 7 var jag ute i tvättstugan och körde igång. Det var +9 grader ute då!!!
Datorn under tiden som maskinerna gjorde sitt. Ut och flyttade över till tumlaren. Klockan 9 var allt klart och jag hade städat efter mig. In till pappa. Han blir alltid lika chockad när jag säger att jag är klar :) Plockade in hans tvätt. Fyllde sedan på hans medicin.
In till oss och det första jag hörde var Inges snarkningar. Blev lite irriterad så jag åt frukost. Skrev en lapp till Inge att jag var ute och promenerade. Gick en extra lång runda. Fick verkligen hoppa hit och dit pga. skitigt och blött på grusgångarna. Men så rogivande det var. Är så glad att jag inte måste lyssna på musik när jag promenerar. Det är ljuvligt att höra all den fina fågelsången.  Fåglarna letar verkligen efter boende och har fullt styr. Min promenad tog nästan 1 timme (55 minuter). Jag har nog börjat att gå lite fortare för nu gick jag en längre runda.
Inge hade precis kommit upp när jag kom in!!!! Jag har vattnat växterna. Fia kom hem. Hade gått bra med barnen igårkväll. Maria kom visst  hem vid 2-tiden efter en trevlig återträff med klassen. Ja, de var ett härligt gäng.
Vi åkte sedan till Norrköping. Oj, vad folk det var som gick till Nya parken. Allsvensk fotbollspremiär idag. Norrköping mötte GAIS. Och poliser var det gott om också. Vi var även ut till Kungsängen och kollade när ett litet plan från Finland landade.
På hemvägen började det att regna. Jag gick in till pappa när vi kom hem. Allt var bara bra.
Det var väl ett härligt vårregn som kom. För vi har haft omkring +15 grader. Helt otroligt. Tog faktiskt fram mockajackan igår och det var inte fel.
Vi har ätit makaroner och ugnsstekt falukorv.
Fia och Inge kollar fotboll. Ska väl gå in till pappa efter den här matchen och byta kanal (tror jag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0