Två små filmsnuttar

Wow, så trött jag var igårkväll! Jag somnade när jag satt framför datorn!!! Fia skrattade åt mig  när jag vaknade.

Gick upp ca 6.50 imorse och gjorde mig iordning. Sedan till tvättstugan och körde igång. Fick borsta ur tumlaren för där var ett lager av ludd! Att det ska vara så svårt och göra iordning efter sig.

Maria ringde mig och berättade att hon fått ett sms från exet (barnens pappa). Han skrev att barnen ska få ett syskon inom kort. Vilket sätt att berätta det på! Han skrev det 22.30. Hade väl varit bättre att ringa. Senare idag har vi fått veta att det är bf 13 januari. Hoppas bara att barnen får vara delaktiga i detta för det är ju jätte viktigt. Tänk att vi misstänkt rätt.

Varit in till pappa ett par vändor. Han förvånas alltid över att jag är klar så snabbt  tvättstugan :)) Så frågade han efter grannarna, som flyttade till Åtvidaberg. Märkligt, för nu på eftermiddagen kom de hit. De skulle rösta och jag sprang ut och hälsade på dem. Så kul att se dem igen.

Vi åkte i alla fall och röstade ca 11.30. Stefan och Marita kom också dit och vi frågade om de skulle följa med till Coop Extra. Det ville de. Så tog vi även en tur till Tinnerö eklandskap. De hade aldrig varit där och uppskattade verkligen att vi visade dem.

Fia har gjort egen korv stroganoff och den blev supergod. Jag provsmakade bara. Inge och jag åt stuvad blomkål och stekt falukorv. Underbart gott.

Solen skiner och det är faktiskt riktigt skönt ute.

Igår filmade jag två små snuttar med min mobil och det blev så här:

http://www.youtube.com/watch?v=zNH41hYxwDc

http://www.youtube.com/watch?v=wh4MhJH9qEg



Fia har åkt och kollat på Lasse när han spelar match ute i Vreta.

Jag ska ut och se om grannen kommit åter från röstlokalen.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var roligt att se filmsnuttarna, Ha en fortsatt bra dag Kram

2010-09-19 @ 17:13:57
Postat av: Marita



Sen vill jag tacka för en trevlig utflyckt idag Kram

2010-09-19 @ 19:36:46
Postat av: Nilla

Tack vännen!! Och tack själva för en trevlig eftermiddag!

Kram!

2010-09-20 @ 07:11:16
Postat av: Elisabeth

Lämnar ett litet spår så att du ser att jag är här och kikar då och då :-)

2010-09-20 @ 13:11:09
URL: http://www.zoieli.blogspot.com
Postat av: Nilla

Tack Elisabeth för ditt lilla spår! Kul att du kikar in då och då. Jag gör detsamma hos dig!

Kram!

2010-09-20 @ 18:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0