Så det kan gå

Igår kväll, efter att jag hade lagt mig, skulle Inge ut i kylen och hämta sin älskade mjölk! Men något hände och han ramlade! Det var nog sjutton ett blodtrycksfall. Jag blev livrädd och kom ur sängen fortare än kvickt! Mjölken hade åkt ut och det var ju en baggis att torka upp. Vad värre var, var att kylskåpsdörren gick sönder och även ett plastfack. Det är säkert ett gångjärn, som måste bytas ut. Inge lade sig och Fia och jag försökte att få igen dörren utan att lyckas! Jag sade: Jag sätter mig på golvet och sover! Men, mamma det kan du ju inte. Då hittade jag bred tejp och vi satte igång att tejpa. Vi lyckades!!! Dörren höll sig stängd!!! Vi kunde lägga oss. Men inte har jag sovit mycket inatt! Vaknat flera gånger och gått upp och kollat. Allt har varit lugnt. Men som sagt, mycket sömn blev det inte.

Gick upp ca kl. 7 och läste tidningen. Ute var det +3,6 grader!! Skönt att man inte behövde ge sig ut. Satte mig sedan vid datorn.

Maria ringde ca 8.30. Hon var ute och gick med Nalle, men han vägrade att gå långpromenad, så vi bestämde att hon skulle komma hit efter att vi lämnat travet.

Ringde pappa ca 9.20. Allt bra med honom.

Fia kom upp och efter en stund så drog vi bort tejpen och tog fram till frukosten. Jag gick efter kylväskan och så tog jag även fram de små kylväskorna. Vi lade ner sådant som absolut skulle vara i kyla! Väckte Inge och vi åt frukost.

Inge tyckte nog att vi borde få igen dörren utan tejp och han skulle fundera på hur. Då kom jag  på en idé!! Vi tog den gamla datorn och satte för. Men det hjälpte inte. Fick lägga i en massa tunga saker i den  stora kylväskan. Det blev lyckat. Efter en stund var temperaturen +5, precis som den ska vara.

Det här är kanske ett bra bantningstips! För inte är det så kul att dra bort dessa grejer varje gång.

Duschat och gjort mig iordning efter att jag diskat och bäddat. Jo, jag fick även gno bort tejpen på dörrarna. Jisses vad den satt.

Gick in till pappa med tidningen och pratade en stund. Sedan kom Inge och Fia och vi åkte till Spelbutiken. Maria kom dit också. Inge tog hand om Nalle medan vi gick in och lämnade travet.

Maria åkte och besökte morfar (min pappa) medan vi åkte till flygplatsen för att se om där var mycket folk. Det var det inte. Vi trodde det skulle vara mycket fler.

Hem och Maria och Nalle kom ut från pappa. Jag och Fia klädde om och så gick vi ut i skogen. Hittade lite små kantareller och även trattkantareller. På hemvägen hittade vi trumpetsvamp. Jag tar hand om det imorgon för idag känner jag mig helt färdig.

Fikade med Maria innan hon åkte ut till Lasse.

Varit in till pappa och hämtat hans tvättunna! Skönt att jag bokat mellan 7 och 12 för då gör det inte något om jag "försover mig"!

Nu ska vi äta chipslåda! Ska bli gott hoppas jag :)))

Så säger jag till er alla:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0