Mitt i veckan

Imorse var det åter igen dimma. Stefan hade glömt att köra in bilen i garaget igårkväll, så den var lite fuktig på rutorna. Vad bra vi har det Marita och jag, som får skjuts till våra arbeten.

Skickade iväg en rapport på tryck imorse. Sedan var det lite nya prenumeranter. Hjälpte en kollega med lite trick och tips.

Ringde pappa ca 8.35. Allt bra med honom. Vi hade sedan möte. Diskuterade nya hemsidan. Vet inte om jag har så mycket att tillföra, men...

Efter lunch lärde jag mig att göra omslag i InDesign. Jag har ju jobbat lite i programmet innan.

Växeln innan jag hemgång. Fia och Tove hämtade mig ca 14.30. Hem till Maria och tog en fika. Hon hade bakat en jätte god kaka som innehöll en del kanel.

Hem och jag gick in till pappa. Han hade inte ätit och klockan var 15.45!!! Maten räcker inte sade han. Men hallå pappa lille. Jag har sett till att den ska göra det. Men jag har ätit mackor! Oh, vad jag blir ledsen när han inte förstår hur viktigt det är med lagad mat. Han tog i alla fall fram och värmde.

In till mig. Inge hade stekt isterband, så det får det bli i morgondagens lunchlåda och så stekt potatis. Jag satte mig och kollade på "Hem till gården". Inge sade att det var rysk hockey på Viasat, så jag gick in till pappa och ställde in kanalen. Han höll på att ramla när jag kom in. Detta för att han skulle plocka upp något från golvet.
Så hade han visst fått hälen omlindad. Han sade att sjuksköterskan gjort det och att doktorn skulle komma. Jag vet ingenting, men hälen eller foten var omlindad. Nej, ikväll tyckte jag att han var sämre och lite vimsig. Blir ju så himla orolig även fast jag vet att han blir äldre och äldre.

Vädret har varit soligt, men det  har blåst en ostlig vind.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0