Lite höstlikt

Jag lade mig strax efter 21.30 igår kväll! Som vanligt läste jag en stund och efter att jag släckt, somnade jag snabbt. Vaknade vid midnatt och såg att sängen bredvid var tom!! Gick upp och där satt Inge lugnt och stilla och kollade på en Beck-film!!! Jag gick på toa och sedan bad jag Inge att snart lägga sig. Inte bra att göra om dygnet bara för att man är arbetslös. Han lyddde och kom snart och lade sig. Var nog inte så bra att jag bad honom göra det. För först låg han och gäspade ett antal gånger och sedan drröjde det inte förrän han drog timmerstockar! Hej och hå!!!! Och jag låg där och vände o vred på mig. Shit alltså!

Cirka 1.15 var jag uppe och drack mjölk. En halvtimme senare var jag mycket nära att ge upp och kliva upp, sätta på datorn och invänta frukost. Men jag somnade! Och där klockan ringde ca 4.10 var jag supertrött!

Jag tog bilen idag och Marita åkte med mig! På jobbet 5.40 och där låg lite och väntade på mig. Annars är det himla lugnt just nu. Vet att det ska komma rapporter, men när???? Nästa vecka har vi kurs och Göteborgsresa, så det blir inte mycket över till jobb-tid.

Ringde pappa och allt lät bra. Skönt att höra.

Gick till biblioteket och där var lite tidskrifter idag. Fick silverfärg på händerna, men det gick bort med två, vatten och handsprit.

Småregnade en stund. Sedan har det blåst och varit mulet. Rätt höstlikt faktiskt. Jag måste nog inse att det är dags att hänga in piratbyxorna (tvättas först) och ta fram jeans och andra långbyxor. Hatar det, men....

Bytte av i växeln på lunchen.

Marita kom ut samtidigt som mig och vi åkte till Hemköp! Ja, Marita satt kvar i bilen medan jag köpte mjölk till Fia + kex till pappa!

Jag gick in till pappa när vi kom hem. Han skulle värma soppa, som kom från hemtjänsten idag. Allt var bra och det kändes skönt. 

In till oss. Satte igång att göra ny dillsås för den hade tagit slut. Finns ju kött kvar och då är det gott om det finns sås också. Jag hade ju sparat spadet från köttkoket.

Fia kom ut och åt lite mat.

Jag skickat iväg ett mejl åt Inge. Var sedan in till Marita och kollade på Facebook-inställningar. Vet inte om jag fattade rätt.

Jag kollade sedan på "Hem till gården". Fia åkte till Maria för att vara barnvakt.

In till pappa och talade om vad det var på TV:n ikväll! När jag kom in igen, tog jag en dusch och så smorde jag in mig. Även fötterna, så nu sitter jag här med strumpor :))

Solen kom ikväll. Den lyser så fint på träden, som nu börjat skifta massor.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0