Idag blev min dator lagad!!!

Imorse kom dimman inrullandes, men vi hade nästan kommit till jobbet. Stefan skjutsade mig och Marita. Var på jobbet 5.40 även idag!

Lite småplock som jag fixade. Sen var det faktiskt rätt så lugnt!

Ringde pappa och allt var bra! Inge skulle ställa in kanal 10 åt honom. Ikväll är det fotboll på den kanalen, som är ny från i dag.

Inget bibliotek idag heller! Det skulle var någon information där idag!

Växelavbyte vid lunchen.

Solsken ute, men en ostlig vind har det blåst.

Inge ringde ju och berättade att Stefan hämtat datorn! Jisses så snabbt han kunde lämna den.

Fia hämtade mig kl. 14.15. Hem och hämtade pappa och så åkte vi till biblioteket, där pappa röstade! Han ville ha det gjort! Träffade en gammal chef där! Och han kände igen mig.

Hjälpte pappa med att komma in och så kollade jag om TV-kanalen var inställd. Men det var den inte! Jag fixade det.

När jag kom till vår gård, började jag prata med grannen mitt över oss. En äldre kvinna, som också bodde i Berga när vi bodde där! Hennes dotter var där och klippte busken framför köksfönstret. Hon är två yngre än jag, men kunde inte riktigt komma ihåg mig. Men vi pratade länge. Fia kom ut. Hon skulle hämta Tove och Casper.

Jag hann duscha och klä på mig, så ringde Stefan på dörren. Han hade hämtat datorn!!!! Snacka om snabba bud alltså! Det var nätaggregatet som gått sönder och det var nu utbytt. Så fanns där en himla massa damm!! Förstår inte var det kommer ifrån. Detta kostade 525:-! Jag är så tacksam så det kan ingen ana! Lap-top i alla ära, men inget går upp emot en stationär dator. En lap-top kan man ha för att kolla film på :))
Tack än en gång till Stefan och Marita!!

En liten gentjänst gjorde Inge! Han hjälpte dem med att få fram kanal 10 på deras TV. Känns skönt att kunna ge något tillbaka.

Ska se på "Halvåtta hos mig". Sedan tror jag inte att det var något mer att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0