Yngsta barnbarnet fyller 7 år idag

Vaknade omkring klockan 7. Gick upp och gjorde mig iordning. Dagens morgontemperatur: -1,8 grader!
Sedan till tvättstugan. In och satte på den bärbara datorn för jag tänkte att min stationära skulle få vila till kvällen.
Fram och tillbaka till tvättstugan. In till pappa strax efter kl. 9 med hans tvätt. Han blev så snopen över att jag redan var klar. Fyllde på hans medicindosett och pratade en stund.
Sedan in till oss. Fia kom upp och efter att jag plockat in tvätten så tog jag fram frukosten. Väckte Inge och då var klockan 10!
Diskade sedan, men idag fick allt Inge bädda!
Vattnat orkidéerna. Fia gjort korv stroganoff. Smakade gott. Maria hämtade Fia omkring kl. 12. Precis innan hade jag sett att någon parkerat sin bil på pappas förhyrda p-plats. Gick in och frågade pappa om han lovat någon att stå där, men det hade inte. Då skrev jag en lapp och satte på vindrutan. Person ifråga ska vara glad att jag inte ringde parkeringsbolaget! Men alltså jag blir så förbannad på folk som bara "gör som de vill". Det finns ju en skylt där det står: "Förhyrda parkeringsplatser".
Fia och Maria skulle köpa något paket till Casper och så skulle de kolla på hans innebandyträning.
Inge och jag åkte ca 15.15 för att gratta Casper. Han blev jätte nöjd med presenterna som han fick.
Fikade och pratade en stund. Åkte hem omkring 16.45. Det skulle ju kom mer gäster och vi hade ju inte ätit middag.
Jag gick in till pappa och ändrade kanal!
Kokade sedan ris, medan Inge värmde korv stroganoffen. Vi åt och det var jätte gott!
Diskade och vattnade sedan blommorna! Satte på min dator, men det hjälpte inte att den fått vila! Skärmen bara stänger av sig!! Jag blir tokig. Kanske är det ett kretskort, som gott åt skogen. Vad vet jag. På grund av att datorn strular så kommer jag inte åt några bilder och jag kan inte heller göra nya animeringsbilder.
Varit soligt även denna dag, men blåsigt.
Nu säger jag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0