Sårbart eller????

Vaknade av att Inge var uppe ca 3.45! Efter det kunde jag inte somna om, så jag gick upp ca kl. 4. Det regnade inte och temperaturen visade på ca +9 grader! Någon morgontidning kom inte heller denna morgon och det gör mig så ilsk!!!! Mina rutiner rubbas ju!!! Blev datorn och frukost. Vilka ovanor eller?

Gick ut ca 5.25 för jag var irriterad på tidning och för lite sömn! Då regnade det!!! Stefan skjutsade oss och jag var på jobbet 5.35! Bläddrade igenom tidningen och sedan satte jag igång min dator. Skulle direkt in till vårt adressregister. Då gick inte det!!!! Försökte massor, men det gick ej. Hela dagen skulle jag ägna åt registret. Vad göra? Jo, ner i arkivet och letade rapport åt en medarbetare. Den fanns! Sedan gick jag till biblioteket och fortsatte mata in studenter. Blev superglad över att jag kom ihåg lösenordet till det systemet.

Jag hade, innan jag gick till biblioteket, felanmält vårt adressregister. När jag satt på biblioteket kom en av datakillarna. Jag bad honom kolla upp min felanmälan direkt.

Efter fikat satte jag mig i växeln ca 1 timma. Jo, jag hade ringt pappa och allt var bra med honom. Visste inte att jag skulle mer än kafferasten i växeln, men det gick bra! Efter växeln fick jag felanmäla vårt adressregister till de som "äger" systemet.

Omkring 13.30 fick de ordning på det, men då var det ju nästan dags för hemgång för min del. Stefan hämtade mig 14.00 och Marita hade han redan hämtat.

Inge satt och kollade på Formel 1 när jag kom hem och det gillar jag inte. Han hade dammsugit, så det var ju fint här hemma. Gick in till pappa. Allt bra med honom. De ringde från hemtjänsten och frågade om han ville gå ut på en promenad och det ville han!!! Så märkligt alltså!! De brukar ringa kl. 9 på morgonen och då vill inte pappa, men nu?????? Mycket bättre tid måste jag säga.

Jag gick in och bytte om. Därefter ut i skogen och letade efter trattkantareller. Jo, jag hittade lite, men inte så som i förrgår. Var ute i en timme och promenaden var skön.

Fia kom hem straxt efter mig. Jag sköljde svampen och så ska den torkas.

Jag och Fia kollade på "Hem till gården" samt "SOS Västkust". Därefter åt vi en tacogratäng på fläskfilé. Den var mer än hot den...hehehehehe host, host...

Pappa ringde när jag diskade. Han visste inte riktigt hur han skulle få in kanalen på TV:n. Förstod att det var bäst att gå in. Han stod ju för sjutton i köket och skulle sätta på tv:n som är i vardagsrummet!

Ja, så blev det då tid för mig och min dator. Då strular den. Skärmen slocknar hela tiden och det hjälper inte vad jag gör. Slog till och med ut ett glas vin, men inte hjälpte det heheheheh.. oki, vinet kom på golvet.

Så idag har inte datorerna varit som jag vill ha dem. Sitter nu vid Fias gamla bärbara dator och jag är ingen kompis av dessa bärbara. Hoppas att min fungerar snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0