Missade jag att spara gårdagens blogg?

Ser ut som att jag missade att spara gårdagens blogg. Men nu har jag gjort det :)) Bättre sent än aldrig!

Vaknade tidigt imorse och kl. 6.30 var jag uppe! Läste tidningen samtidigt som jag oroade mig för grannen mitt över oss. Det lyste på hennes badrum i över en timme och jag började bli orolig för att hon kanske hade ramlat. Men till slut så fick jag se henne! Hade jag inte gjort det, så hade jag letat reda på dotterns telefonnummer.

En kul sak i dagens Corre! Jag har vid flera tillfällen skickat in en fråga till Corren om vad det är för stolpar som står på olika platser. Det är som en glob i silvrigt material i toppen. För övrigt ser det ut som en lyktstolpe, men kortare. I onsdags var det en reporter/fotograf på jobbet och jag satt då i vår växel/reception. Frågade honom om detta och då mindes han att han fått min fråga, men glömt bort den! Så han åkte direkt och fotade + att han tog reda på det var. Det är en sak som mäter utsläppet från fjärrvärmebrunnarna! Nästan som jag trodde med andra ord!

Satte mig vid datorn när jag läst tidningen. Fia sov till 9.20. Precis då ringde jag pappa! Allt bra med honom. Vi väckte Inge så att vi fick äta frukost tillsammans. Diskat och bäddat rent i sängarna. Duschat och gjort mig iordning.

Gick in till pappa med tidningen och då duggade det.

Vi åkte sedan med travet och så tog vi ett varv innan det var dags att skjutsa Fia till Toves gemensamma kalas med Elvira! De var i en lokal som de får låna av hyresvärden. Fia skulle vara med och hjälpa till! Inge och jag var bara och köpte läsk till barnbarnen. Väl hemma bytte jag om och gick in till pappa. Bäddade rent åt honom också och bytte handdukar. Ställde även in hans TV och pratade en stund.

När jag kom in, skalade jag potatis och morötter. Därefter blev det datorn en stund. Då fungerade min stationära, men inte nu ikväll! Den vill helt enkelt inte. Tror att jag ska testa att byta sladd till skärmen för det verkar vara något som är glappt.

Tove och Casper kom ca kl. 17! Full rulle är det!!! Det är studsboll som far omkring över lägenheten och Tove har målat naglarna, så det stinker. Men roligt har de och det har vi också! Döttrarna är på avslutningsfest med sina lagkompisar från fotbollen! Laget upplöses nu och i fortsättningen kommer de att spela i korpen!

Det har regnat idag, men nu är det uppehåll!

Snart ska barnen och jag mysa framför TV:n med en ENORM godisskål!



P.s. Nu förstår jag varför det inte blev publicerat igår. Man måste tydligen klicka två gånger på spara och publicera numera!

Kommentarer
Postat av: elisabet öström

ja jag kunde då läsa i går det du skrev då du skriver så bra läser det varge dag kram

2010-10-23 @ 22:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0