Massor att göra

Sovit urdåligt inatt. Inge lade sig långt efter mig och jag sov så skönt. Så vaknar jag av att Inge ligger och gäspar! Men hur kul är det då??? Jag blev klarvaken och sedan började tankarna att mala. Gick upp kl. 4 för jag insåg att det var lönlöst! Hade väl kanske slumrat ett par timmar.
Väckte Inge 5.15 för idag var det han som skjutsade mig och Marita till vår resp. arbeten.

Det var -2 grader när vi åkte. Skönt att ha garage till bilen så man slipper skrapa rutor.

Låg en rapport på min stol med massor med gem i :)) Ja, det var inte mina fel utan det hade tillkommit ett par bilagor i rapporten. Gjorde den till pdf och skickade till författaren. Sedan var det en tjej på min enhet som hade glömt plånboken på sitt rum och hon skulle till Stockholm ett par dagar (semester). Så hon bad mig komma ner och möta henne vid entrén.

Ja, jisses alltså vad jobb och vad frågor. Och så typiskt för ett par frågor var avsedda för min kollega, som nu har semester i 2½ vecka. Ja, jag fixar det nog.

Själv fick jag en helt ny rapport och den ska jag försöka greppa så snart jag kan. Hann ej till biblioteket idag, men måste ta det imorgon. Vill inte komma efter där.

Ringde givetvis pappa och allt var bra.

Solen har lyst och visst borde jag tagit en promenad, men.....

Inge hämtade oss 14.10. När vi kom hem, gick jag in till pappa och pratade en stund. Fixade TV-kanalen åt honom så han kan se  ishockey 17.40. Skrev en lapp:  Tryck på TV:n kl. 17.40.

När jag kom in till oss, tvättade jag fönstret i datorrummet även emellan och satte upp rena gardiner. Sedan kollade jag på "Hem till gården". Då ringde pappa! "Jag har nog förstört kanalen som du satte in åt mig". Ja, ja, jag kommer och kollar när jag sett klart mitt program.

Och mycket riktigt! Han hade väl bläddrat hahahahahaha .. ja, jag kan inte annat än skratta. Tur att vi bor så nära. Har nyss varit in och fixat till det. Ska in och byta kanal åt honom till 19.45.

Inge ska hämta Fia senare ikväll och samtidigt lämna strumpstickor till Maria. Det här ska bli spännande. Är så nyfiken på om hon ska ha tålamod att hålla reda på 5 stickor. Hon ska sticka sockor till sig och ska få hjälp av någon på jobbet. Ja, nog har jag försökt att lära henne när hon var liten, men hon var inte ett dugg intresserad. Nu kan jag ju inte hålla på med handarbete pga. värken i fingrarna.

Lovade en bild igår och då kom det ingen. Men idag kommer en höstbild, nej vi tar två,
som jag tog igår (101010).



Kinesiska klockor i rabatten.



Höstfloxen blommar på sluttampen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0