Jaha... vad ska man skriva idag då?

Trodde det skulle vara frost även imorse, men det var +3,6 grader!!! Blåste gjorde det däremot! Var på jobbet 5.30 och full fart direkt. Vid 6-tiden hörde jag något och jag spärrade verkligen upp öronen. Det brukar ju vara så tysssssst så dags. Bara jag i hela 60-meterskorridoren! Så jag smög ut och fick se att det en enhetschef som kommit. Hon hade skjutsat sin man till tåget och tyckte att det var lika bra att åka och jobba! Men jag sade åt henne att inte skrämma mig :))

Ja, som sagt massor att göra är det och jag gillar ju att ha många bollar i luften.

Ringde pappa och allt var bra.

Sedan kom experten på nya officepaketet. Hon hjälpte mig med det som jag kört fast i. Men även hon blev som ett frågetecken över vissa saker. Dock lärde hon mig att göra kortkommandon, vilket jag lärde vidare!

Efter lunchen gick jag till biblioteket och gjorde tidskrifterna. Vill ju hålla efter där, så inte högen växer sig alltför hög.

Ringde även Marita och kollade om Stefan kunde hämta henne! Det var okej. Jag skulle jobba lite längre och så skulle vi handla på hemvägen. Obs! Vi skulle kompletteringshandla.

Inge hämtade Fia ca 14.30 och så hämtade de mig. När vi närmade oss köpcentrat upptäckte jag att jag glömt ett brev på jobbet som absolut skulle postas idag. Det var bara att vända och åka tillbaka. Sedan blev det bara ett frimärke inköpt. Fia skulle hämta Tove och Casper på fritids så vi hann inte handla! Det skulle hon göra!

Väl hemma gick jag in till pappa och pratade en stund. Fixade även TV:n åt honom. När jag kom hem, ringde jag Karin, min väninna från Västerås, som är i "min" stad och hälsar på sonen med familj. Vi skulle ha försökt att ses denna veckan, men konstaterade att tiden inte räcker till. Imorgon fyller hennes yngsta barnbarn 2 år och på torsdag fyller vårt äldsta barnbarn 9 år! Efter samtalet satte jag igång att tvätta fönstret i Fias rum. Alla sidor och emellan och så strök jag gardinerna och satte upp dem. Tack spåkulan på Facebook, som  gav mig denna energi.

Duschade sedan och åt lite.

Fia kom nyss hem! Hon hade varit på Maxi och handlat. Jag ska snart springa in till pappa och ändra kanal åt honom. Ja, inte än men till klockan 20. Nu ser han på hockey och det är ingen rolig hockey. Fattar inte vad som hänt med LHC. De började så bra, men nu går inget deras väg igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0